یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

دکتر باشتی تاکید کرد:

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت بالای فارس جهت تبدیل شدن به قطب پزشکی ورزشی جنوب کشور

 فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس، گفت: در نشست مسئولین هیات های پزشکی ورزشی کشور در تهران، فارس برای ارائه خدمات پزشکی ورزشی به استان های همجوار اعلام آمادگی کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در کنفرانس خبری گفت: براساس تصمیم فدراسیون، سال ۹۷ تعرفه‌ی دریافت کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی برای ورزشکاران افزایش نمی‌یابد و ورزشکاران می توانند به صورت آنلاین این کارت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا بروکراسی اداری در موضوع بیمه‌ی ورزشکاران کاهش یابد و با اشاره به ۱۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و ساماندهی ۸۸۰ پرونده خدمات درمانی ورزشکاران در سال ۹۶ به برگزاری ۶۲۶ ساعت دوره آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ورزش صحیح و پیشگیری و توانمندسازی متولیان ورزش اشاره کرد و تصریح کرد: توانستیم برای ۱۱۴۶ نفر در قالب سمینار، کارگاه  و جلسات گام بلندی را در راستای آموزش برداریم.

او با اشاره به اینکه در گذشته اقدامات خوبی در هیات پزشکی ورزشی فارس انجام شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و استفاده از تمام ظرفیت ها، تکمیل کننده‌ی فعالیت‌های این هیات باشیم.

پزشکی ورزشی در دنیا یک برند است

باشتی با تصریح اینکه یکی از دلایل ورودش به عرصه‌ی مدیریت هیات پزشکی ورزشی، تجربه‌ای است که در حوزه‌ی درمان ورزشکاران دارد، گفت: پزشکی ورزشی در سراسر جهان و در ایران یک برند محسوب می‌شود و قطعا خدمات درمانی که این فدراسیون ارائه می‌دهد، مطمئن‌ترین خدمات برای ورزشکاران محسوب می‌شود.

این پزشک فوق تخصص جراحی زانو، لزوم تلاش برای ارتقاء جایگاه هیات پزشکی فارس در حوزه‌ی درمان ورزشکاران را یادآور شد و گفت: در نشست مسئولان هیات‌های پزشکی ورزشی کشور در تهران، موضوع ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران استان‌های همجوار توسط فارس، مطرح شد.

باشتی با اشاره به حضور پزشکان متخصص در استان فارس، تبدیل فارس به قطب درمانی پزشکی ورزشی در جنوب کشور را امکان‌پذیر دانست و گفت: انتظار داریم مسئولان ذیربط و خیرین عرصه سلامت برای رسیدن به این جایگاه، هیات پزشکی ورزشی فارس را یاری دهند.

کمیته ضد دوپینگ در فارس تشکیل می شود

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس همچنین تشکیل کمیته‌ی ضد دوپینگ را یکی از اقدامات جدید این هیات در سال جدید دانست و گفت: موضوع مکمل‌های ورزشی به‌عنوان یکی از مسائل مهم مطرح است و قطعا باید اطلاع‌رسانی مناسب برای ارتقاء آگاهی‌ها و نظارت مستمر برای کاهش آسیب‌ها مد نظر باشد.

باشتی تاکید کرد که آموزش مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی از اهداف و برنامه‌های هیات پزشکی ورزشی فارس در سال آینده است که با هدف کاهش میزان آسیب‌دیدگی‌های ورزشکاران انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.