پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

حدود 170 بازرسی از اماکن ورزشی زنجان انجام شد

مکملهای استروییدی

مسئول کمیته نظارت بر اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان سالم سازی اماکن ورزشی را اصلی‌ترین هدف این کمیته عنوان کرد و افزود : از آغاز سال جاری با برگزاری جلسات متعدد با ارگان‌های ذی ربط ،پاکسازی اماکن ورزشی استان از هرگونه ناهنجاری های ورزشی را در برنامه داریم .

به گزارش دفتر زنجان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، عذرا واسعی به بازدید های ادواری این کمیته از باشگاه های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت : با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا بیش از   ۱۶۸ مورد بازدید از باشگاه های ورزشیصورت گرفته که منجر به ۹۱ مورد تذکر ، صدور بیش از ۳۰ مورد اخطاریه پلمپ ، اخذ ۳۰ مورد تعهد نامه کتبی از موسسین و مربیان متخلف و پلمپ ۷ باشگاه متخلف شده است .

مسئول کمیته نظارت بر اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان خاطرنشان کرد : در بازرسی ‌های صورت گرفته شده توسط بازرسان این کمیته بیش از ۷۱۲۰ عدد قرص و کپسول غیر مجاز ، ۱۲۶ بسته پودر بدنسازی ممنوعه ( در مجموع ۲۱۳ کیلوگرم ) و ۳۶ میلی لیتر شربت نیروزا کشف و ضبط شده است .

واسعی بیان کرد: افراد سودجو برای کسب درآمدهای هنگفت، با فروش داورها، هورمون ها و مکمل های ورزشی غیرمجاز و قاچاق، سلامت مردم جامعه به ویژه جوانان را به خطر می اندازند.

او افزود: مردم باید بدانند، هر چقدر تیم های بازرسی، بر مراکز تهیه و توزیع نظارت داشته باشند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند، برای ارتقای سلامت کافی نیست، باید افراد جامعه سطح آگاهی خود را بالا ببرند و این داورها و مکمل های غیرمجاز را خریداری و مصرف نکنند.

واسعی یادآور شد: بیشتر جوانان برای افزایش وزن و ساختن اندامی زیبا و عضلاتی حجیم در مدت زمان کوتاه، فریب تبلیغات رسانه های مختلف ماهواره ای و شبکه های مجازی را می خورند و از برخی مکمل های و هورمون های غیرمجاز و غیربهداشتی مصرف می کنند که در برخی از اقلام کشف شده، هورمون هایی به شکل تزریقی پیدا شده، این هورمون ها برای  اسب، گاو و یا سایر حیوانات استفاده می شود که مصرف حیوانی دارد.

تاکید اداره کل ورزش و جوانان بر سالم سازی باشگاه ها

محمد علی حمزه پور معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت  : در حال حاضر این استان دارای ۲۴۰ باشگاه است که از این تعداد نزدیک به ۱۳۰ باشگاه در مرکز استان و مابقی نیز در شهرستان ها و روستا های این استان فعالیت دارند که برخی از آنها به صورت شیفتی بانوان و مردان فعال هستند .

حمزه پور بازرسی و نظارت مستمر بر محیط باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی در زنجان را ضروری خواند و به خانواده ها توصیه کرد : از فعالیت فرزندان خود در باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی از سالم بودن محیط باشگاه ها آگاه باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف نیز به اداره کل ورزش و جوانان اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی انجام شود .

وی اظهار کرد : امور باشگاه های این اداره در نحوه فعالیت باشگاه ها نظارت دقیق دارد و هرگز اجازه نمی دهد محیط های باشگاهی ورزشی با فعالیت های ناسالم به رشته های مختلف ورزشی از جمله پرورش اندام و بدنسازی ضربه و آسیب وارد کنند .

وی افزود : از ابتدای سال تاکنون بیش از  ۳  جلسه با حضور نمایندگان اداره های مختلف از مرکز بهداشت ، اداره اماکن نیروی انتظامی ، معاونت غذا و دارو ، دانشگاه علوم و هیات پزشکی هیئت پزشکی ورزشی داشته ایم تا با ساماندهی باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی میزان تخلفات در این محل های ورزشی به حداقل برسد .

حمزه پور اعلام کرد : هر باشگاهی که به قوانین و مقررات بی تفاوت باشد به حتم از سوی این اداره کل تذکر لازم را دریافت می کند که در صورت تکرار تخلف برای پلمپ به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی می‌شود .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.