یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

دکتر جمالیزاده در تشریح عملکرد سال ۹۶؛

رشد ورزشکاران سازمان یافته، بیش از ۲۲۰۰ ساعت پوشش مسابقات و...

حسین جمالیزاده-کرمان

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان عملکرد کمیته های مختلف این هیأت در سال۱۳۹۶ راتشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حسین جمالیزاده عملکرد سال گذشته این هیأت را حاصل تلاش تمامی کمیته های فعال این هیأت دانست و گفت:در سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به ۸۸هزار و ۱۵۳نفر رسید که دارای رشد ۳۲۹۵نفری نسبت به سال۹۵ می باشد و شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان دارای بیشترین آمار و از نظر افزایش آمار شهرستان های سیرجان و زرند در صدر قرار گرفتند.

وی رسیدگی به ۳۴۰فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان و پرداخت نزدیک به ۲میلیارد ریال هزینه درمان و همچنین پرداخت ۱فقره غرامت فوت به مبلغ۱۲۰میلیون ریال را ازاقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی این هیأت برشمرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان، صدور۷۵۶کارت سلامت و انجام معاینات ۳۲۰نفر از ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی، معرفی۲۷نفر از ورزشکاران آسیب دیده به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت ادامه درمان و معرفی۶۰ نفر به پزشکان متخصص همکار با این هیأت را از فعالیت های کمیته درمان در سال گذشته اعلام کرد.

 وی تصریح کرد:کمیته آموزش ۲۰دوره آموزشی مختلف در مرکز استان و شهرستان ها و باحضور بیش از هزار نفر را برگزار کرد که دوره امدادگری ورزشی از اهم این موارد است.

دکتر جمالیزاده با اعلام اینکه کمیته مسابقات این هیأت ۲هزار و۲۰۰ساعت مسابقات و اردوهای مختلف را پوشش پزشکی داده است، افزود: این کمیته هزار و ۳۲۰ساعت مسابقات در بخش آقایان و ۸۵۴ساعت مسابقات در بخش بانوان را پوشش پزشکی داده است که از مهمترین آن ها می توان به پوشش اردوی تیم های ملی ژیمناستیک هنری و ترمپولین و پوشش مسابقات کشتی و موی تای قهرمانی کشور اشاره کرد.

وی همچنین عملکرد کمیته توانبخشی را ارائه۸۲۸جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ۱۰۰ ورزشکار در کلینیک فیزیوتراپی هیأت پزشکی ورزشی استان، شامل ۶۰۹جلسه فیزیوتراپی آقایان و ۲۱۹جلسه فیزیوتراپی بانوان برشمرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان، عملکرد ستادنظارت برسلامت اماکن ورزشی را ۴۹۹بازرسی اولیه و ۱۰۰ بازرسی ثانویه از باشگاه های سطح استان اعلام کرد و گفت: صدور۱۵۷اخطار برای باشگاه های متخلف و همچنین نشست های مختلف با مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان جهت همکاری و هماهنگی ستادنظارت و امورباشگاه های اداره کل از دیگر اقدامات این ستاد در سال گذشته است.

وی افزود: اهم اقدامات کمیته تغذیه، همکاری با کمیته آموزش در برگزاری دوره های مختلف مرتبط با تغذیه ورزشی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به ۲۳۲نفر از ورزشکاران استان در سال گذشته بوده است.

 دکتر جمالیزاده برگزاری نشست کمیته خدمات درمانی، برگزاری نشست های هیأت رئیسه، برگزاری مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی با حضور دکتر غلامرضانوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، برگزاری نشست روسای هیأت های پزشکی ورزشی استان، نوسازی و تجهیز کلینیک فیزیوتراپی و بازدید از هیأت های پزشکی ورزشی شهرستان ها را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این هیأت بیان کرد.    

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.