یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

دکتر گل فشان عملکرد هیات پزشکی ورزشی قم را تشریح کرد:

رشد ۱۰ درصدی ساماندهی ورزشکاران ، 950 بازرسی از اماکن ورزشی و...

محمد گل فشان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان عملکرد سال ۹۶ این هیات را تشریح و از ثابت ماندن نرخ بیمه ورزشی سال ۹۷ برای چهارمین سال متوالی و افزایش ۱۰ درصد سقف تعهدات فدراسیون خبر داد.

به گزارش دفتر استان قم، پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران؛ دکتر محمد گل فشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم با اشاره به  ثابت ماندن تعرفه کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای چهارمین سال متوالی به مبلغ پانزده هزار تومان و افزایش ۱۰ درصد سقف تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی به تشریح عملکرد سال ۹۶ پرداخت.

دکتر گل فشان  گفت :در سال ۹۶ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۴۴هزار و ۳۰۷ نفر رسید که نسبت به سال ۹۵ حدود ۴۲۰۰  نفر افزایش داشتیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی قم  بیان کرد : ستاد نظارت بر اماکن ورزشی در سال ۹۶ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان  ۹۵۰ بازدید از اماکن ورزشی خصوص و دولتی در بخش آقایان و بانوان  را داشته است که  ۴۵۰ مورد بازدید اولیه، ۵۰۰ مورد بازدید ثانویه صورت گرفته است.

وی  در ادامه  از ارائه خدمات به ورزشکاران مصدوم که جز اهداف مهم هیات های پزشکی ورزشی است، آمار  پرداخت هزینه درمان به ورزشکاران مصدوم را ۴۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۲ نفر بانوان و ۳۴۳نفر آقایان بودند.

دکتر گل فشان اظهار داشت : تعامل و همکاری با آموزش و پرورش برای پوشش پزشکی رقابت‌های دانش‌آموزی و همچنین پوشش مسابقات استانی، کشوری و بین المللی به مدت ۴ هزار ساعت که در بخش آقایان ۳ هزار ساعت و بانوان هزار ساعت انجام شده است، تجهیز باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی قم به جعبه کمک‌های اولیه، برگزاری همایش تغذیه و کنترل وزن، همایش کمرد درد پیشگیری و درمان و نظارت ویژه بر باشگاه‌ها برای جلوگیری از فعالیت غیر مجاز ماساژ ورزشی نیز انجام پذیرفت.

آموزش مقوله بسیار مهم در جهت آگاه سازی ورزشکاران و مربیان در خصوص پیشگیری از آسیب های ورزشی و نحوه برخورد با آسیب است که این هیات در سال گذشته علاوه بر همایش های بزرگ دوره نوشیدنی های ورزشی، دانش افزایی مبارزه با دوپینگ، ۵۰ ساعته ماساژ ورزشی، تغذیه ورزشی، ایمنی در ورزش، آشنائی با ناهنجاریهای اسکلتی  را  با حضور اساتید فدراسیون و دانشگاهی برگزار کرد  

وی  در ادامه از صدور ۸۵ نفر گواهی سلامت و ارائه خدمات فیزیوتراپی به ۱۴۵ نفر، افتتاح مرکز تغذیه و انجام مشاوره به تعداد ۹۰ نفر اشاره  نمود.

وی در پایان صحبت های خود گفت : سرانه بیمه ورزشی امسال برای چهارمین سال متوالی افزایش نداشت و مبلغ ۱۵ هزار تومان برای بیمه هر ورزشکار در نظر گرفته شده است و اتفاق مثبت دیگر در زمینه بیمه ورزشی، افزایش سقف تعهدات درمانی و حمایتی فدراسیون پزشکی ورزشی در قبال ورزشکاران آسیب دیده است. با وجود عدم افزایش سرانه بیمه ورزشی، تعهدات فدراسیون ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مراکز وابسته به هیات پزشکی ورزشی استان قم:

۱) هیئت پزشکی ورزشی استان قم، خیابان دور شهر، کوچه ۸، ورزشگاه جهان پهلوان تختی: شماره تماس: ۳۷۷۳۴۶۷۰

۲)مرکز فیزیوتراپی صبا، خیابان هفتم تیر، کوچه یک، جنب داروخانه هلال احمر - شماره تماس: ۳۶۵۰۵۴۹۲

۳) مرکز روانشناسی و مشاوره: خیابان هفتم تیر، کوچه یک، ساختمان پزشکان میلاد - شماره تماس: ۳۶۵۰۵۴۸۶

۴)مرکز مشاوره تغذیه: خیابان هفتم تیر، کوچه ۵، پلاک ۲۳ - شماره تماس: ۳۶۵۰۲۳۵۴

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.