دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

دکتر شاهین عملکرد هیات پزشکی ورزشی چهار محال وبختیاری را تشریح کرد:

540 ساعت پوشش پزشکی ، 840 ساعت توانبخشی و...

دکتر فرامرز شاهین - رئیس هیات چهار محال وبختیاری

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری عملکرد کمیته های مختلف این هیأت در سال۱۳۹۶ راتشریح کرد

به گزارش دفتر استان چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر فرامرز شاهین گفت : در سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به 39 نفر  هزار و  840   نفر رسید که دارای رشد 8414  نفری نسبت به سال۹۵ است و رشته های ورزشی به ترتیب فوتبال ،والیبال ،ژیمناستیک دارای بیشترین آمار را داشتند .

وی از برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه ، دوپینگ ،حقوق در ورزش ، تغذیه ورزشی ، روانشناسی ورزشی ، همایش راهبردهای نوین در تغذیه ورزشی و کارگاه آموزشی آشنایی با اختلات اسکلتی و حرکات اصلاحی در مرکز استان و شهرستان ها و باحضور بیش از دو هزار نفر را عملکرد آموزشی این هیات اعلام کرد.

دکتر شاهین با اعلام اینکه کمیته مسابقات این هیات با کادر مجرب تعداد  541  ساعت مسابقات مختلف را پوشش پزشکی داده است، افزود: این کمیته   436  ساعت مسابقات در بخش آقایان و   105   ساعت مسابقات در بخش بانوان را پوشش پزشکی داده است که از مهمترین آنها می توان به پوشش اردوی تیم های ملی فوتسال اشاره کرد.

وی همچنین عملکرد کمیته توانبخشی را ارائه820جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به 70ورزشکار در مرکزفیزیوتراپی هیأت پزشکی ورزشی استان، شامل 620جلسه فیزیوتراپی آقایان و 200جلسه فیزیوتراپی بانوان برشمرد.

وی تصریح کرد : عملکرد ستادنظارت برسلامت اماکن ورزشی را 220بازرسی اولیه و ۱۰۰ بازرسی ثانویه و 230 نظارت ادواری از باشگاه های سطح استان اعلام کرد و گفت: همچنین تشکیل شورای مرکزی و نشست با مراکز حرکات اصلاحی و ماساژ ورزشی و اخطار کتبی جهت دریافت مجوز و تعامل با مسئولین و بازرسین امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان  در جهت پیشبرد اهداف ستادنظارت از دیگر اقدامات این ستاد در سال گذشته است.

    رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری  افزود: اهم اقدامات کمیته تغذیه و روان شناسی  همکاری با کمیته آموزش در برگزاری دوره های مختلف مرتبط با تغذیه ورزشی وروان شناسی ورزشی همچنین ارائه خدمات مشاور تغذیه به 50نفرو ار ائه خدمات مشاوره روان شناسی به 35 نفر از ورزشکاران استان در سال گذشته بوده است.

دکتر شاهین از صدور 72 مورد گواهی صحت سلامت و معاینات ورزشی مختص به ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی خبر داد و معرفی  19  نفر از ورزشکاران آسیب دیده به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت ادامه درمان از جمله فعالیت های کمیته درمان در سال گذشته اعلام کرد.

دکتر شاهین با توجه به ثابت ماندن حق سرانه کارت عضویت کمیته خدمات درمانی و یکساله شدن آن این را اقدامی مثبت در جهت انگیزه به ورزشکاران در تامین سلامت دانست و متذکر شد که ثبت آنلاین ورزشکاران در نرم افزار کمیته خدمات درمانی باید با تعامل بیشتر هیاتهای ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان فرهنگ سازی شود. 

  

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.