سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

دکتر باشتی:

درمان اولویت هیات پزشکی ورزشی فارس در سال ۹۷ است

اولین نشست سال 97 رئیس هیات فارس با کمیته ها

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس درمان را اولویت برنامه اجرایی سال ۹۷ هیات پزشکی ورزشی استان فارس عنوان کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در اولین نشست خود با قائم مقام، نایب رئیس بانوان، دبیر و روسای کمیته های هیات، در ابتدا با تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و آرزوی موفقیت برای کلیه مسئولین پزشکی ورزشی، گفت:بیشترین توجه و تلاش هیات در سال ۹۷ به حوزه درمان خواهد بود.

وی با تاکید براینکه برای درمان مناسب باید فضای مناسب، امکانات مناسب و نیروی انسانی مناسب وجود داشته باشد، افزود: در حوزه درمان ورزشکاران نیاز است که بیشتر از گذشته به آن توجه شود و تلاشمان بر این است تا با فراهم شدن زیر ساخت های لازم بستر مناسبی برای ارائه خدمات درمانی مناسب ایجاد شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به برنامه های آموزشی که در جایگاه خود بسیار مهم است و از اولویت های هیات محسوب می شود، تصریح کرد: سعی مجموعه بر این است تا از ظرفیت دانشگاهی برای پیشرفت اهداف پزشکی ورزشی بیشتر استفاده شود.

دکتر باشتی با ابراز امیدواری بر اینکه بتوانیم سال جاری ۹۷ را با همکاری و برنامه ریزی بسیار جامع و کامل با موفقیت و با کمترین آسیب در جامع ورزش به پایان برسانیم، گفت: تلاش می کنیم تا سال جدید حضور پزشکان ورزشی همراه با امدادگران ورزشی در مسابقات پر رنگ تر شود تا پوشش پزشکی جامع و کاملی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه هیات پزشکی ورزشی استان از اهداف این مجموعه به شمار می رود، اظهار داشت: برنامه جامع و کاملی برای پیشبرد اهداف هیات تدوین شده است که با تلاش، تعامل و همکاری تمام مجموعه پزشکی ورزشی و  جامع ورزش و سلامت استان ان شاالله شاهد یک سال پر موفقیت در جامع ورزش استان خواهیم بود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس در ادامه با اشاره به راه اندازی کمیته ضد دوپینگ در استان، تاکید کرد: با توجه به اهمیت راه اندازی این کمیته که در پایان سال گذشته مطرح شد، از قائم مقام  هیات خواست تا هرچه سریعتر با هماهنگی و برنامه ریزی با اداره کل ورزش و جوانان زیر ساخت های تشکیل این کمیته فراهم شود و با آموزش که اولین قدم در برنامه ریزی عملیاتی آن می باشد کار را آغاز نمایند.

قائم مقام هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم در ادامه جلسه، گفت: ابتدای سال ۹۷ را با یک انرژی مضاعف همراه با برنامه ریزی و تلاش آغاز کردیم تا بتوانیم پربار تر از گذشته در راه سلامت جامعه ورزش قدم برداریم و شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه پزشکی ورزشی باشیم.

دکتر جمشید جهانی با اشاره به سخنان ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در خصوص برنامه ها و اهداف پزشکی ورزشی در سال ۹۷، افزود: تاکید بر تلاش برای تحقق دولت الکترونیک از جمله موضوع مطرح شد بود که ما به عنوان هیات استانی می بایست بیشتر به سمت مکانیزاسیون حرکت کنیم و صدور کارت خدمات درمانی به صورت آنلاین از جمله برنامه هایی هست که برآن تاکید شده و ما هم  به جد آن را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی و فن آوری اطلاعات، تصریح کرد: موضوعی که امروز بسیار قابل اهمیت است بحث اطلاع رسانی است که باید تمام کمیته ها همکاری و همراهی مناسبی با روابط عمومی داشته باشند تا فعالیت های انجام شده و کارآمد در زمان مناسب به جامعه ورزش منعکس شود تا ورزشکار از اطلاعات کافی در تمام زمینه های پزشکی ورزشی برخوردار شود.

قائم مقام هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف هیات، تمام فعالیت ها طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد، افزود: جلسات هم اندیشی و نشست های کاری با مسئولین کمیته ها را منظم و طبق برنامه ریزی برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این نشست نایب رئیس بانوان، دبیر هیات و مسئولین کمیته ها هر یک به ایراد سخرانی در خصوص برنامه ها و اهداف کمیته خود پرداختند و در پایان مصوباتی در خصوص چگونگی برگزاری جلسات و فعالیت های عملیاتی و برنامه ریزی شده هر یک از حوزه ها توسط رئیس و قائم مقام هیات بیان گردید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.