سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

وزرای ورزش ، بهداشت و علوم درگذشت دکتر تقی خانی را تسلیت گفتند

محمد تقی خانی

به دنبال درگذشت دکتر محمد تقی خانی ، سرپرست سابق فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو هیات رئیسه این فدراسیون ، دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام های جداگانه ای فقدان این خادم صدیق ورزش و سلامت کشور را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی  ورزشی ایران، در پیام تسلیت دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان آمده است: «ضایعه درگذشت دکتر محمد تقی خانی را به جامعه علمی، دانشگاهی و ورزشی کشور تسلیت می گویم و برای آن استاد فقید و فرزانه رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان و خانواده محترمش صبر و اجر خواهانم».

در پیام تسلیت  دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی نیز آمده است:

"خبر درگذشت جناب آقای "دکتر محمد تقی خانی" رئیس اسبق انستیتو پاستور ایران موجب تاثر و تالم گردید. فقدان آن استاد ارجمند و گران قدر را به خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی کشور و تمامی دوست داران و خادمان ایران عزیز تسلیت عرض می کنم و از پروردگار مهربان برای روح بلندش رحمت و مغفرت و برای بازماندگان شکیبایی و سلامت خواهانم. "

 همچنین دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تسلیت خود آورده است:خبر تاسف برانگیز درگذشت استاد فرهیخته شادروان دکتر محمد تقی خانی، موجب تاثر و تاسف گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به خانواده معزز آن فقید سعید و همچنین جامعه علمی و دانشگاهی کشور، برای این مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم."

دکتر تقی خانی علاوه بر سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی و عضویت هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی ، ریاست کمیته کنترل دوپینگ سازمان تربیت بدنی، معاونت وزیر بهداشت و رییس سازمان انتقال خون، معاونت دانشگاه تربیت مدرس- تهران و شاهد، ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست انستیتو پاستور ایران و استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس را در کارنامه کاری خود داشت.

وی متولد ۱۳۲۸ و دانش‌آموخته رشته علوم آزمایشگاهی؛ تشخیص پزشکی (کارشناسی)، بیوشیمی بالینی (کارشناسی ارشد)، بیوشیمی بالینی (دکترای تخصصی) بود. وی دوره تخصصی خون و هورمون‌ها را به ترتیب در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه‌های مورگان، میامی، اوهایو آمریکا گذرانده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.