یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

طرح غربالگری دیابت و فشار خون در آذربایجان غربی انجام شد

طایفه

طرح غربالگری دیابت و فشار خون ویژه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی انجام شد.

دکتر شهرام طایفه، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی، در گفت وگو با پایگاه خبری هیات اظهار کرد: با هدف ارتقا سطح سلامت و داشتن زندگی سالم و شناسایی افراد درمعرض ابتلاء به بیماری های دیابت و فشار خون، این طرح در دو مجموعه وزارت ورزش و جوانان در شهرستان ارومیه انجام شد.

وی با ذکر این نکته که بسیاری از مردم از میزان فشارخون بالای خود آگاهی نداشته و 50 درصد افراد دیابتی و فشار خونی از بیماری خود آگاه نیستند ، هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مبتلا به فشارخون بالا و دیابت و معرفی آنها به پزشک متخصص عنوان کرد و گفت: فشارخون بالا نقش مهمی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان تصریح کرد: در اجرای این طرح یک متخصص و دو پزشک عمومی در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه از 100 کارمند این مجموعه، تست دیابت و فشارخون گرفتند.

دکتر طایفه تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها راه تشخیص دیابت و فشار خون به ترتیب انجام آزمایش قند خون و اندازه گیری مقدار فشار خون است، افزود : همه افراد 30 سال به بالا باید هر 6 ماه، از وضعیت قند و فشار خون خود آگاه شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.