دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

/معرفی کتاب/

مکمل های ورزشی(ورزش های قدرتی و سرعتی)

کتاب مکمل

کتاب مکمل های ورزشی ( ورزش های قدرتی و سرعتی) همراه با توصیه های غذایی برای انواع تمرینات ورزشی و روش های ویژه کاهش و افزایش وزن نوشته آنتونیو اسمیت به زبان فارسی ترجمه و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل پزشکی ورزشی ایران، این کتاب را دکتر رامین امیر ساسان و وحدت اسماعیلی ترجمه و انتشارات آییز چاپ کرده اند.

 در پیشگفتار مولف این کتاب می خوانیم:

صنعت مکمل های ورزشی، عمدتا" در چند سال گذشته، به ویژه در حیطه معرفی و دسترسی به کمک های ارگوژنیک (موادی که احتمال می رود عملکرد ورزشکار را تقویت یا ترکیب بدن را بهبود بخشند) رونق بی سابقه ای را تجربه کرده است. صنعتی که زمانی غرق فرآورده های بی اثر و حتی تقلبی بود، هم اکنون فرآورده های موثر فراوانی را ارائه می کند که با تحقیقات و موفقیت در " دنیای واقعی" پشتیبانی می شوند.

همچنین افزایش علاقه عمومی به حوزه مکمل های ورزشی بحث انگیز شده است، چون انتشار اطلاعات صحیح و معتبر کم بوده و بیشتر اطلاعات منتشر شده در مجلات ورزشی مشهور اغلب نتیجه آزمایش و خطای مصرف کننده است. فقط اخیرا" استانداردهای علمی جهت ارزیابی کارآیی مکمل های گوناگون استفاده شده است، اما بسیاری از مجلات ورزشی مشهور هنوز هم تمایل دارند در مورد مفید بودن مکمل های گوناگون مبالغه کنند. انتخاب و تجویز صحیح مکمل ها به خاطر فواید مطلوبشان هم برای افراد عادی و هم افراد واجد شرایط در حوزه ورزش و مشاوره تغذیه مبهم است. از این رو، افزایش آگاهی در صنعت تناسب اندام و نیز علاقه عمومی و رسانه ای، منجر به نیاز به کتابی شده است که مسائل مهم ترکیب های ارگوژنیک را مورد خطاب قرار می دهد. تا این تاریخ، نشریه ای وجود ندارند که به طور موثر تحقیقات را در مورد این مکمل ها خلاصه کرده و نظر کارشناسانه و تجربه دانشمندان را در حوزه کمک های ارگوژنیک ارائه کند. متن " مکمل های ورزشی" اطلاعات کاربردی را در مورد کمک های ارگوژنیک به پزشک بالینی، استاد یا فرد عادی و یا افراد تحصیل کرده ارائه می کند

.این کتاب طیف کلی مکمل ها و کارایی آنها (کمبود های متعلق به آنها) را در بر می گیرد، از جمله مقادیر صحیح و کاربرد آن ها برای اهداف خاص و نیز توصیه های مولف (مولفان) را در بر میگیرد. همانند یک متخصص بالینی که هر روز با ورزشکاران کار میکند می دانم که همکارانم در طب ورزشی نیز این کتاب را از منبع با ارزشی خواهند یافت.

همچنین در پیشگفتار مرتجمان آمده است:کتاب حاضر ترجمه بخشی از کتاب sports supplements است که انتشارات Human Press آن را منتشر کرده است. نویسندگان این کتاب، خوزهانتونیو و جفری. ار. استات از اساتید و محققان به نام دانشگاهی در علوم ورزشی هستند که با همکاری جمع کثیری از متخصصان حوزه ی فیزیولوژی و تغذیه ورزشی از کشورهای مختلف، این اثر را پدیدآورده اند. ترجمه حاضر، شامل چهار فصل از کتاب مذکور می باشد که به طور جامع و با طبقه بندی مناسب و تنوع عالی، انواع مکمل های غذایی در حیطه قدرت و سرعت را به بحث می گذارد. محتوی کتاب به گونه ای است که علاوه بر دانشجویان کارشناسی، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، سایر علاقمندان در زمینه علوم ورزشی به ویژه مربیان و ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف نیز می توانند از آن بهره ببرند. با توجه به تجربیات گران قیمت اینجانب درباره نحوه استفاده از مکمل های ورزشی در بین ورزشکاران سطوح باشگاهی و ملی در اردوهای آماده سازی و مسابقات جهانی و المپیک و مشکلات موجود درباره انگیزه مصرف، و خرید خطرات ناشی از عدم آگاهی درباره نحوه مصرف مکمل ها، مطالعه آن را به همه این عزیزان توصیه می نمایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.