چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

دکتر حیدریان:

برای حفظ سلامت و شادابی خود ورزش کنید.

مصاحبه رادیویی

دکتر رمضان حیدریان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در گفت و گویی رادیویی نقش ورزش در زندگی را تشریح کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، بخش های از گفت وگوی دکتر حیدریان به این شرح است:

- نقش ورزش در زندگی چیست؟

ورزش به عنوان یک امر مهم و با ارزش، باید در زندگی و برنامه روزانه مردم جایگاه خود را داشته باشد، و مردم باید ورزش همگانی را جزیی از زندگی خود محسوب کنند،چرا که ورزشی است که دربرگیرنده همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان و سالم و ناسالم می باشد.ورزش در ساخت شخصیت  انسان تاثیرگذاراست  و زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می آورد.مشارکت فعال در فعالیت های ورزشی باعث می شود تا زندگی سالم ترو موفق تریرا داشته باشیم.

- تاثیر ورزش در بیماریها به چه صورت است؟

ورزش از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری می کند و در درمان بسیاری از بیماریهای بشری موثر واقع شده و یک نقش درمانی را از نظر علم پزشکی برعهده دارد. پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار همچون دیابت و فشار خون با ورزش امکان پذیر است.ورزش پیاده روی و کوهنوردی به خوبی قادرند فشار خون بالا را متعادل ساخته و به مرحله درمان برسانند.

خصوصا  در زمینه چاقی که بیش از نیمی از مردم از آن رنج می برند، و زمینه بروز بسیاری از بیماریهاست. به خصوص در قشر خانم ها که مدام در کسب راهکارهایی جهت لاغری هستند،  ورزش می تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذار در لاغری داشته باشد.

- چه توصیه ای برای مردم دارید؟

توصیه اکید دارم برای حفظ سلامت و شادابی خود ورزش  کنید. فردی که در ورزش و یا حداقل در فعالیت های ورزشی شرکت می کند، نه تنها سالم می ماند، بلکه در طول زمان نیز قدرت بدنی خود را افزایش می دهدو در واقع   به از  بین بردن سموم و تقویت سیستم ایمنی  بدن خود کمک می کند.

از والدین هم خواستارم ، با داشتن برنامه  ورزشی فعال، نمونه خوبی برای فرزندان خود باشند.چرا که خانواده هایی که ورزش را در اوقات فراغت فرزنداشان قرار می دهند باعث می شوند تا شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.