سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، بهترین سلاح برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی می باشد. با گنجاندن موارد زیر در زندگی می توانید از فوائد طولانی مدت آنها برای سلامت زندگی و قلب خود بهرمند شوید.

مصرف مقدار کالری مناسب:

باید در مورد میزان کالری مورد نیاز خود جهت حفظ وزنتان آگاه باشید. اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید، کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز جهت سوخت و ساز روزانه استفاده نکنید.مقدار و شدت فعالیت بدنی خود را جهت تنظیم مقدار کالری که دریافت میکنید افزایش دهید.هدف انجام حداقل 150 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط  یا 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد و یا ترکیبی از هر دو، در هفته می باشد.

اگر می خواهید میزان  فشار خون یا کلسترول خود را کاهش دهید، توصیه به انجام 40 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط تا شدید، سه تا چهار بار در هفته  می شود.

انواع مختلف مواد غذایی از تمام گروه های غذایی مصرف کنید:

ممکن است مقدار زیادی غذا مصرف کنید ولی بدنتان مواد مغذی لازم جهت سلامت را دریافت نکند. مواد مغذی غنی، حاوی مواد معدنی، پروتین، غلات کامل و دیگر مواد مغذی می باشند که در عین حال کالری کمی دارند. با رعایت این مورد می توانید وزن، کلسترول و فشارخون خود را کنترل کنید. در رژیم غذایی خود این موارد را رعایت کنید:

انواع میوه و سبزیجات و غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و ماهی بدون پوست، آجیل و حبوبات

استفاده از چربی های اشباع، چربی ترانس، سدیم، گوشت قرمز، شیرینیجات و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

دکتر ساناز کبیری 

مسئول آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.