سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

/معرفی کتاب/

کبد و فعالیت های بدنی

کتاب

کتاب کبد و فعالیت های بدنی توسط انتشارات تیمورزاده و رامین منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، این کتاب توسط محمد آلی ،دکتر سید اشکان اردیبهشت ،علی حسینی  و الهام شکوری و با ویراستاری علمی دکتر محمد علی آذربایجانی تالیف شده است.

در بخش سخن مولفان این کتاب می خوانیم :

از نظر اکثریت افراد جامعه مهم ترین نعمتی که خداوند به موجودات زنده داده سلامتی است، از طرفی به نظر می آید که که سازگاری بهترین نعمت خداوند برای موجودات باشد.در اثر محرکهای محیطی (سرما، گرما و غیره )در موجود زنده سازگاری بوجود می آید، البته ممکن است بعضی از موجودات زنده حتی انسان در مقابل  تغییرات محیطی سازگار نشوند و ادامه حیات برایشان مشکل شود. در واقع سازگاری بوجود آمده در مرحله اول در سطح سلولی اتفاق می افتد و در نهایت ، کل ارگانیزم با شرایط جدید سازگار می شود.

تمرینات ورزشی یکی از محرکهای است که باعث سازگاریهای در سطح سلول، بافت، اندام و غیره می شود.مشابه قلب، ریه ها، کلیه ها و مغز، کبد نیز به عنوان یک ارگان حیاتی مورد ملاحظه است.بیشتر تحقیقات روی سازیگاریهای ایجاد شده در بافتهای قلب و تنفس و بافت عضلانی بر اثر تمرینات مختلف ورزشی در انواع رده های سنی تمرکز کرده اند.اگرچه مطالعات کمی در مورد بهبودی های  عملکرد کبدی بر اثر تمرین وجود دارد، مشابه سازگاری های مفیدی نیز در عملکرد و ساختار کبد اتفاق می افتد. بر این اساس بر آن شدیم که تغییرات بوجود آمده کبدی بر اثر فعالیت ورزشی در قالی این کتاب که شامل پنج فصل است، گردآوری شود.

این کتاب در 5 فصل و با عناوین :

فصل 1 : فیزیولوژی کبد

فصل 2 : نقش کبد در فعالیت های بدنی

فصل 3: آسیب کبدی ناشی از فعالیت های بدنی

فصل 4: پاسخ کبد به استرس فیزیولوژیک ناشی از فعالیت های بدنی

فصل 5: کبد چرب غیر الکلی و فعالیت های بدنی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.