یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

دکتر نوروزی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته:

گرایش بانوان به ورزش رشد قابل ملاحظه ای یافته است

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته در مجموعه ورزش برای توسعه ورزش بانوان ، گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته گویای این موضوع است که خوشبختانه در استان هایی نظر البرز گرایش بانوان به ورزش رشد قابل ملاحظه ای یافته و در صورت تداوم این روند می توان انتظار داشت که شمار بانوان و آقایان ورزشکار به تدریج برابر شود.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان البرز که پیش از ظهر روز یکشبنه در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد ، گفت: تاثیر توجه و سرمایه گذاری سال های اخیر به مقوله ورزش بانوان به تدریج در آمار ورزشکاران سازمان یافته قابل مشاهده است به طوری که شاهدیم حدود نیمی از جمعیت 154 هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته استان البرز را بانوان تشکیل می دهند و این نکته می تواند نوید بخش گرایش بیش از پیش بانوان کشورمان به مقوله ورزش باشد.

 دکتر نوروزی با اشاره به اینکه ساماندهی اداری و شفافیت مالی دو هدفی است که  فدراسیون پزشکی ورزشی بجد دنبال می کند، گفت: در این رابطه در استان هایی نظیر البرز شاهد تحقق دولت الکترونیک هستیم ، امری که به طور قطع در نهایت به ارتقاء کمی و کیفی خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران می شود.

وی افزود: خوشبختانه در این راستا قدم های بسیار خوبی در تمامی هیات های استانی برداشته شده است و طی سال جاری و سال 98 با اجرایی شدن صد در صدی عضویت آنلاین در کمیته خدمات درمانی ، تحول بزرگی در ساماندهی ورزشکاران رخ می دهد.

 دکتر نوروزی در این راستا اضافه کرد: با وجود برخی نگرانی ها از کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته ، به دلیل کار کارشناسی صورت گرفته در فدراسیون پزشکی ورزشی و در حالی که برای چهارمین سال پیاپی تعرفه عضویت در این فدراسیون ثابت ماند ، اعتبار عضویت یکساله شد و امسال 10 درصد به سقف تعدات این فدراسیون در قبال ورزشکاران سازمان یافته اضافه شد اما خوشبختانه شاهد افزایش آمار هستیم به طوری که در سال 94 بالغ در 2 میلیون 600 هزار ورزشکار سازمان یافته، در سال 95 بیش از 2 میلیون و 900 هزار و در پایان سال 96 بیش از 3 میلیون ورزشکار سازمان یافته داشتیم.

وی تصریح کرد:همان طور که اشاره شد نکته قابل تامل در آمار ورزشکاران سازمان یافته سال 96 در قیاس با سال 95 رشد گرایش بانوان به ورزش است به طوری که شاهدیم  آمار ورزشکاران زن و مرد رشد برابری نسبت به سال پیش از آن داشته است.  

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه این فدراسیون با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی توانسته است گام های ارزشمندی به منظور جلب رضایت جامعه ورزش بردارد، تصریح کرد: توسعه خدمات درمانی ، تمرکززدایی  و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری پزشکی ورزشی در سراسر کشور از جمله محورهای فعالیت فدراسیون در سال جاری خواهد بود در این راستا به منظور استفاده از ظرفیت های درمانی و آکادمیک سراسر کشور ، در سال جاری نیز تلاش خواهد  شد هم از نقطه نظر آموزشی و هم از نظر درمان و ارائه خدمات درمانی نهایت استفاده از ظرفیت های استان ها را ببریم.

تاکید بر ساماندهی ورزشکاران

در این مجمع امیر غفرانی ، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ، از هیات های ورزشی و باشگاه ها خواست نسبت به ساماندهی ورزشکاران تاکید و توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: حجم برگزاری مسابقات استانی، کشوری، بین المللی و آسیایی در استان البرز طی سال 96 بسیار بالا بوده و به موازات آن حجم کار هیات پزشکی ورزشی را نیز می توان متوجه شد.

غفرانی با تاکید بر لزوم راه اندازی و تفکیک هیات های شرق و غرب کرج، ادامه داد: با توجه به این که جمعیت ورزشکاران در کرج بالا بوده و اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز به دو قسمت شرق و غرب تقسیم شده است، راه اندازی و تفکیک هیاتهای پزشکی ورزشی شرق و غرب کرج نیز ضروری می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بصورت هفته ای بازرسان اداره کل به همراه کارشناسان پزشکی ورزشی و اماکن نیروی انتظامی از باشگاههای ورزشی استان بازدید می کنند که سعی داریم این مسئله در سال 97 با دقت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در کنار فدراسیون از برنامه های هیات پزشکی ورزشی استان حمایت خواهد کرد.

روند رو به رشد و کسب رتبه های برتر

همچنین پس از آنکه گزارش عملکرد و گزارش مالی هیات پزشکی ورزشی استان البرز ارائه شد و گزارش مالی توسط احمد مددی مدیرمالی فدراسیون مورد تایید قرار گرفت، تقویم اجرایی هیات نیز به تصویب رسید. در ادامه دکتر سید اشکان اردیبهشت رئیس هیات نیز  طی سخنانی به موفقیت های هیات پزشکی ورزشی در زمینه های مختلف اشاره کرد و کسب رتبه های برتر کشوری توسط این هیات در ارزیابی های صورت گرفته فدراسیون را نشان دهنده تلاش مجموعه کارکنان این هیات برای جلب رضایت جامعه ورزش استان دانست.

وی توسعه سخت افزاری و نرم افزاری هیات، راه اندازی هیات پزشکی ورزشی در تمامی شهرستان های تابعه ، نظارت خوب بر باشگاه ها و اماکن ورزشی و تحقق کاملا دولت الکترونیک و در نهایت شفافیت مالی را از جمله توفیقات این هیات برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.