چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی یزد:

ورزشکاران باید با سهولت خدمات ما را دریافت کنند

مجمع یزد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد توسعه خدمات پزشکی ورزشی را از اولویت ها و سیاست های اساسی این فدارسیون دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، دکتر غلامرضا نوروزی با بیان اینکه عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان یزد خوب و روبه رشد است، گفت: هیات پزشکی ورزشی استان یزد دارای توانمندی های خوبی است و با توجه به رشد و  پویایی که در این مجموعه ایجاد شده است امیدواریم در سطح کشور به جایگاه مطلوب تری برسد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات پزشکی ورزشی از اولویت ها و سیاست های اساسی فدارسیون پزشکی ورزشی است، افزود: باید ساز و کارو زیر ساخت  لازم همانند ارائه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران فراهم شود تا آنها به راحتی در میادین ورزشی رقابت کرده و نگرانی نداشته باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه هدف فدراسیون، ارائه خدمات کیفی و مطلوب پزشکی ورزشی به ورزشکاران است، گفت: فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش و سلامت ورزشکاران هستند.

دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه دغدغه های صدور آنلاین و یکساله کارت خدمات درمانی  برطرف خواهد شد، افزود: باید با برنامه ریزی و تلاش، با آموزشی و پرورش، نیروهای مسلح و هیات ورزش های کارگری که ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند، تعامل و و همکاری برقرار و از این بخش ها در زمینه افزایش ورزشکاران سازمان یافته اقدام کنیم.

وی همچنین از تشویق هیات ها و باشگاه های خبر داد که بیشترین اهتمام را در ساماندهی ورزشکاران داشته باشند.

تاکید بر ساماندهی دانش آموزان ورزشکار

 در این مجمع همچنین مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر اینکه تمامی ورزشکاران باید به عضویت کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی درآیند، گفت: تلاش برای ارائه خدمات بهتر به ورزشکاران و هیات های ورزشی در دستور کار هیات پزشکی ورزشی قرار گیرد و یکی از نیازهای ضروری این هیات خریدیک دستگاه آمبولانس است که باید این مهم هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: در بحث ورزش دانش آموزی باید با تعامل و هماهنگی، دانش آموزان تحت پوشش قرار بگیرند چراکه این امر ضمن اینکه در حوادث احتمالی برای دانش آموزان مفید خواهد بود، باعث می شود تا نوجوانان و جوانان از سنین پایین با اهمیت این موضوع آشنا شوند.

وی ادامه داد : یکی از سرفصل های مهم در ارذزیابی عملکرد باشگاه ها و مورد تاکید که بازرسان ما به آن توجه دارند عضویت در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی(بیمه ورزشی) است و قطعا با باشگاه هایی که نسبت به بیمه ورزشی ورزشکاران کوتاهی می کنند برخورد می شود.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: عملکرد هیات در بخش ورزش روستایی قابل قبول نبوده و با توجه به احداث خانه های ورزش روستایی و پروژه های زیاد ورزشی در روستاها مردم بیشتری در این مناطق به ورزش روی آوردند که انتظار می رود در سال جدید افزایش چشمگیر ورزشکاران سازمان یافته روستایی باشیم.

ارائه گزارش عملکرد هیات

در این مجمع دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد گزارشی از عملکرد این هیات در سال ۹۶ ارائه کرد و گفت: در سال گذشته در سطح استان یزد ۶۴ هزار و ۵۴۹ نفر بیمه شده ورزشی داشتیم که در سال ۹۵ ۶۴ هزار و ۳۰۹ نفر ورزشکار سازمان یافته بودند.

وی افزود: از این تعداد در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۶۰ نفر خانم و ۳۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیز آقایان بودند که درصددیم با برنامه ریزی و تلاش در سال جدید تعداد ورزشکاران بیمه شده ورزشی افزایش پیدا کرده و همچنین بتوانیم خدمات بهتر و گسترده تری به ورزشکاران ارائه کنیم.

در این مجمع مسئولین کمیته های آموزش، تغذیه، روابط عمومی، روانشناسی، خدمات درمانی و فیزیوتراپی هیات نیز به ارائه گزارش عملکرد پرداختند و گزارش مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.