پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

دکتر کیانی گفت :

توصیه مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی به ورزشکاران در آستانه ماه مبارک رمضان

ورزش و روزه داری

مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری در آستانه ماه مبارک رمضان، نکاتی را جهت تحمل بهتر و طولانی مدت گرسنگی در ورزشکاران در این ایام توصیه نمود.

به گزارش دفتر چهار محال وبختیاری ، پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران  ،   دکتر کیانی  به ورزشکاران توصیه کرده ضمن رعایت تعادل و تناسب درانتخاب گروه های موادغذایی واز پرخوری در شام و سحر اجتناب نمایند..
وی استفاده از نان های سبوس دار، انواع مغزهای خام و بدون نمک مثل بادام، پسته و گردو، شیر و ماست کم چرب و تخم مرغ و انواع سالادهای سبزیجات همراه با روغن زیتون و آبلیمو را انتخاب‌های مناسبی عنوان کرده است.
دکتر کیانی تاکید دارد برای جلوگیری از کاهش آب بدن توصیه می کند فاصله بین افطار تا سحر حتما باید بین ۱/۵ تا ۲ لیتر آب و مایعات مصرف شود و در حین و بعد از ورزش مصرف نوشیدنی های حاوی ۶-۸ درصد قند بسیار مفید است و از کاهش سطح گلیکوژن بدن جلوگیری می‌شود 
وی استفاده از خرما و میوه‌های شیرین و آب‌دار را هم مفید می داند و ادامه می دهد: در وعده افطار نیز انواع سوپ و حبوبات پخته و گوشت‌های قرمز و سفید بصورت آب پز یا کبابی انتخاب های مناسبی می‌باشند.ورزشکاران باید توجه داشته باشند که بلافاصله بعد از صرف افطار ورزش نکنند، زیرا ورزش بعد از افطار باعث خستگی و وارد آمدن فشار بر سیستم عصبی و گوارشی و بویژه عضلات می‌باشد. بهترین زمان ورزش، ۳-۴ ساعت بعد از صرف افطار و شام است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.