دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

استفاده از مواد نیروزا گاها به دلیل بی اطلاعی مصرف کننده است

زارعی

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی استفاده از مواد مخدر و نیروزا را از بی اطلاعی ورزشکاران دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف هیات ها آگاه کردن ورزشکاران است.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی و ورزشی خراسان رضوی، امیر زارعی در کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و مواد نیروزا که روز گذشته در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از مواد نیروزا در جامعه ورزشی  به دلیل بی اطلاعی مصرف کننده است درصدد برآمدیم تا با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

وی افزود: این کار گاه سه مقوله عوارض استفاده از مواد محرک و مخدر، آشنایی با راهبردهای موفق پیشگیری از سوء مصرف مواد محرک در اماکن ورزشی و نقش آموزه‌های حقوق ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: خانم ها عظیمی، رضایی و آقای بخش محبی معاون دادستان خراسان رضوی سه مدرس  مطرح دانشگاهی دعوت کردیم تا موارد ذکر شده را به‌طور کامل و دقیق برای اعضای هیئت‌های ورزشی استان در کارگاه پنج ساعت روشن کنند.

زارعی تصریح کرد: بعد از این دوره اداره کل ورزش و جوانان استان در نظر دارد تا این کارگاه را برای باشگاه‌های خصوصی نیز برگزار کنیم تا آنها از این اطلاعات بهره ببرند.

وی تاکید کرد: آگاه سازی یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری است و ورزش همواره به‌عنوان یکی از عوامل باز دارنده استفاده از مواد مخدر بوده پس یکی از وظایف هیئت‌ها شفاف سازی و اطلاع رسانی به جامعه ورزشی است تا با هدایت درست ورزشکاران از مخاطرات استفاده از مواد مخدر پیشگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.