چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

آغاز طرح بازرسی از اماکن ورزشی

طرح ضربتی بازرسی از اماکن ورزشی از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی و ورزشی خراسان رضوی، محمدرضا گلدوزیان با بیان اینکه طرح ضربتی بازرسی از باشگاههای ورزشی از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در این چهارچوب همه باشگاههای خصوصی و دولتی در مشهد و دیگرشهرهای استان خراسان رضوی موردبازرسی قرار می‌گیرند.

رضا گلدوزیان ادامه داد: شناسایی اماکن فاقدمجوز، صدور کارت عضویت خدمات درمانی، بررسی وضعیت بهداشتی و عرضه مکملهای ورزشی، از موارد مورد توجه بازدید از باشگاههای ورزشی در سطح خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: فروش مکمل‌های ورزشی در باشگاهها تخلف محض است و با آن برخورد می‌شود. همچنین افراد فعال در باشگاههای ورزشی باید زیرپوشش بیمه ورزشی باشند.

وی افزود: طرح ضربتی بازرسی از باشگاههای ورزشی با دستور مدیرکل دفتر ستاد نظارت بر اماکن ورزشی اجرا و طی آن به باشگاههای متخلف و دارای نقص اخطار داده می‌شود.

عوارض زیانبار مکمل‌های غیرمجاز

گلدوزیان با اشاره به اینکه مکمل‌های غیرمجاز خسارته‌ای بسیار زیانبار و غیرقابل باوری برای ورزشکاران دارد، گفت: ما تلاش‌های بسیاری کردیم تا با فروش این مکمل‌ها در باشگاهها مقابله کنیم، اما تا خود ورزشکاران آگاهی لازم را نداشته باشند، به هیچ عنوان نمی‌توان فروش مکمل‌های غیرمجاز را ریشه‌کن کرد. درهمین راستا تلاش بسیاری کردیم تا با ابزارهای اطلاع رسانی مختلف، آگاهی مراجعه کنندگان را افزایش دهیم.

نظارت بر سالمت مربیان

وی تأکید کرد: اولین و تأثیرگذارترین فرد بر روی هر ورزشکار، قطعا مربی اوست. اگر مربی به شاخصه‌های سلامت ورزشکاران و رعایت موارد قانونی و اخالقی اهمیت بدهد، قطعا می‌توان به گسترش سالمت و رعایت قوانین در اماکن ورزشی امیدوار بود.

وی افزود: تلاش‌های بسیاری در سال96 برای برگزاری دوره‌های مختلف و ارائه کارت‌های سلامت به مربیان انجام شد، اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

 گلدوزیان ادامه داد: با کمک معاون دادستان به ما، شرایطی فراهم شده که راحت تر می‌توانیم با سایر سازمان‌ها و نهادها تعامل کنیم. درهمین راستا در تلاشیم که برای مربیان فعال در باشگاهها کارت سلامت تهیه کنیم تا به این وسیله بتوانیم دانش و سلامت کاری مربیان را ارزیابی کنیم

موظف به کنترل بیمه ورزشی

گلدوزیان با بیان اینکه اتفاقات ورزشی در باشگاه‌ها مشکلات زیادی را برای مالکان باشگاه‌ها ایجاد می‌کند، گفت: تنهاضامن و حمایت کننده از مدیران باشگاه‌های ورزشی در برابر حوادثی که برای ورزشکاران در باشگاه‌ها به وجود می‌آید، بیمه ورزشی ورزشکاران است.

وی خاطرنشان کرد: فواید و امتیازهای بیمه ورزشی برای عموم جامعه هنوز معرفی نشده و ما به عنوان یک اولویت سعی در معرفی آن داریم، اما در شرایط فعلی باید همه بدانند که بیمه ورزشی ورزشکاران به سود مدیران اماکن ورزشی و ورزشکاران است تا در برابر حوادث مقاوم شوند.هر باشگاه باید به نسبت ثبت نام‌های خود در یک سال آمار صدور کارت بیمه ورزشی ارائه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.