یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

دکتر جهانی:

می توان آسیب های ورزشی بدنسازی را با آموزش کاهش داد

هیات پزشکی فارس

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس،گفت: تعامل هیات های پزشکی ورزشی و پرورش اندام فارس می تواند آینده درخشانی را برای رشته ورزشی پرورش اندام رقم بزند.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر جمشید جهانی در نشست هم اندیشی با رئیس و مسئولان کمیته های هیات پرورش اندام استان فارس افزود: با عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی، ورزشکاران می توانند از خدمات گسترده و کارآمدی برای انجام فعالیت های سالم ورزشی بهره مند شوند.
 وی با اشاره به دستورالعمل وزارتی بر الزام بودن عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون (بیمه ورزشی)، تاکید کرد: کلیه مسئولین باشگاه ها و اماکن ورزشی می بایست روی این موضوع نظارت داشته باشند تا ورزشکار مجموعه خود قبل از شروع انجام فعالیت های ورزشی در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده باشد و این چیزی است که بارها مسئولین بالادستی با بخشنامه برآن تاکید داشته اند.
نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه مدیریت جدید هیات پزشکی ورزشی استان درمان را از اولویت های مهم خود می داند، اظهار داشت: با حضور دکتر باشتی در راس هیات و پیگیری های مجدانه ایشان به دنبال راه اندازی یک سیستم قوی درمانی هستیم تا بتوانیم خدمات مطلوب و گسترده تری در این حوزه به ورزشکاران و جامعه ورزش ارائه دهیم.
دکتر جهانی با بیان اینکه ورزشکار آسیب دیده صرفا یک بیمار نیست و باید با دید متفاوت به درمان وی نگاه کرد، تصریح کرد: ورزشکار مسابقات مختلفی پیش رو دارد و باید طی یک درمان مناسب در زمان خاص سریع به فعالیت های ورزشی مشغول شود و این موضوع برای باشگاه و مربی و هیات پزشکی ورزشی بسیار حائز اهمیت است.
دبیر هیات پزشکی ورزشی فارس در ادامه به آموزش که مهمترین رکن هر مجموعه است اشاره کرد و افزود: دو هیات پزشکی ورزشی و پرورش اندام می تواند با مشارکت و همکاری، دوره های آموزشی لازم را برای ورزشکاران و مربیان جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی و پیشگیری از آسیب های احتمالی به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.
وی در ادامه به حضور محمدرضا اوجی به عنوان فردی با تجربه و ورزشی به عنوان مسئول ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان فارس اشاره کرد و گفت: با وجود دستور العمل از سوی وزارت و فدراسیون پزشکی ورزشی می طلبد تا با همکاری دو هیات، نظارت خوبی را بر باشگاه های پرورش اندام داشته باشیم تا شاهد آسیب های کمتری در این رشته ورزشی باشیم.
نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس فرهنگ سازی را از موضوعات بسیار مهم در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با مشارکت و برنامه ریزی به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه بود و این میسر نمی شود به جز اینکه با فعالیت های فرهنگی جوانان را به سمت انجام فعالیت های صحیح ورزشی تشویق کنیم و در حین این فعالیت ها مواظب باشیم تا به خطا دچار نشوند.
در ادامه رئیس هیات پرورش اندام استان فارس هم با تبریک انتخاب دکتر باشتی به ریاست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: هیات پزشکی ورزشی از جایگاه مهمی برخوردار است و می تواند در سلامت جامعه ورزش بسیار تاثیر گذار بوده و می توان با تعاملات گسترده به تحقق این مهم دست یافت.
محمدعلی فرهنگ مهر با بیان اینکه اطلاع رسانی می تواند موجب فراهم شدن زمینه برای تبادل اطلاعات و انتقال آن به مخاطبین جامعه ورزش شود، افزود: با آموزش های کاربردی و مناسب می توان سطح آگاهی جامعه ورزش را افزایش داد تا ورزشکار بتواند با پیشگیری کمتر دچار بروز آسیب های احتمالی در ورزش شود.
وی با تاکید بر اینکه نظارت برعملکرد ایمنی باشگاه ها توسط هیات پزشکی ورزشی میتواند محیط سالمی را برای انجام فعالیت های ورزشی ایجاد کند، اظهار داشت: آمادگی این را داریم تا با همکاری با ناظرین، نظارت بیشتری بر باشگاه های  بدن سازی و پرورش اندانم در سطح استان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.