دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

/هفته ملی بدون دخانیات

قلیان، سمی برای سلامت خانواده

سلامت خانواده

شعار هفته ملی بدون دخانیات در شرایطی " قلیان، سمی برای سلامت خانواده" تعیین شده است که وزارت ورزش و جوانان از طریق فدراسیون های ورزشی مختلف از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی برنامه های فرهنگی و آموزشی مختلفی تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل پزشکی ورزشی ایران،  هر ساله به مناسبت سال روز جهانی بدون دخانیات، ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد، اقدامات و فعالیت های گسترده ای در سطح کشور  با همکاری ارگان های ذیربط به منظور حمایت طلبی برای اجرای سیاست های موثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات انجام می پذیرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به این که بیماری های قلبی و عروقی از جمله سکته های قلبی، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروز است، موضوع روز جهانی بدون دخانیات سال ۲۰۱۸ با عنوان دخانیات و بیماری قلبی با شعار" TOBACCO BREAKS HEARTS" از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است.

بر همین اساس، ۵ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ به عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار ملی " قلیان، سمی برای سلامت خانواده" و عناوین زیر در نظر گرفته شده است:

۱-  شنبه ۵ خرداد " جوانان علیه قلیان"

۲- یکشنبه ۶ خرداد  " خانواده ی سالم با دوری از قلیان "

۳- دوشنبه ۷ خرداد  " قهوه خانه سالم عاری از دخانیات"

۴- سه شنبه ۸ خرداد  " دوری از دخانیات، حق شهروندی "

۵- چهارشنبه  ۹ خرداد  " تعهد و مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از دخانیات "

۶- پنجشنبه ۱۰ خرداد  " دوری از قلیان برای سلامت قلب"

۷- جمعه ۱۱ خرداد " آموزه های دینی علیه قلیان

فدراسیون پزشکی ورزشی در راستای رسالت آموزشی خود کتابچه های تهیه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را که به همین مناسبت تهیه شده است، در اختیار علاقه مندان می گذارد. برای دریافت این کتابچه ها روی عناوین زیر کلیک کنید.

۱-آموزه های دینی علیه قلیان

۲-دوری از قلیان برای سلامت قلب

۳-جوانان علیه قلیان

۴-قلیان، سمی علیه سلامت خانواده

۵-حقوق شهروندی و استعمال دخانیات

۶-تعهد و مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از دخانیات

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.