چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

دکتر باشتی:

بسکتبال فارس با هم افزایی رشد بیشتری می یابد

هیات بسکتبال و پزشکی فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس اعتقاد دارد که با تعامل و هم افزایی می توان زمینه را برای رشد و توسعه ورزش پرطرفدار بسکتبال فراهم کرد.

 به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضای هیات بسکتبال استان فارس ضمن بیان قبولی طاعات و عبادات، به اهداف پیش روی هیات اشاره کرد وگفت: از جمله برنامه هایی که در دستور کار داریم این است که مکان هیات را برای سهولت دسترسی در ارائه خدمات به ورزشکاران تغییر داده و مکانی در فضای مناسب در نظر بگیریم.

وی به ضرورت ایجاد یک اسپورت کلینیک برای درمان ورزشکاران آسیب دیده اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا باساخت و یا تهیه یک مجتمع درمانی (پلی کلینیک یا اسپورت کلینیک) با نظارت کامل پزشکی ورزشی درمان مناسب و کارآمدی به ورزشکار آسیب ارائه دهیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه هم افزایی و تعامل بیشتر بین دو هیات، پیشرفت و توسعه رشته پرطرفدار بسکتبال را رقم خواهد زد، تصریح کرد: هیات بسکتبال با فراهم کردن زمینه برای گسترش همکاری بیشتر و سهولت در روند عضوگیری کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) و همچنین مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز می تواند شاهد افتخارات بیشتری در این رشته ورزشی در سطح کشور باشد.

دکتر باشتی با اشاره به ثابت ماندن حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای چهارمین سال در کل کشور، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش سالانه نرخ بعضی از خدمات و کالاهای موجود در جامعه به طور طبیعی، شاهد آن بودیم که فدراسیون پزشکی ورزشی جهت رفاه و پشتیبانی از جامعه ورزش و ورزشکاران برای چهارمین سال پیایی حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) را ثابت نگه داشتند.

وی همچنین اضافه کرد: با وجود ثابت ماندن هزینه حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای ورزشکاران در سال ۹۷ برای چهارمین سال پیاپی، امسال شاهد افزایش سقف تعهدات فدراسیون در پرداخت کمک هزینه های درمان و غرامت نقص عضو و انشاالله که شاهد آن نباشیم غرامت فوت بودیم که این هم از جمله مسائلی بود که فدراسیون برآن اهتمام ویژه داشت.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به جایگاه آموزش و اهمیت آن در هر نهاد و سازمانی، اظهار داشت: امروزه آموزش از اهمیت بسیاری در هر جامعه برخوردار است و در ورزش هم می تواند باعث پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی شود و هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم به عنوان یک نهاد دانش محور در حوزه بهداشت جامعه ورزش این آمادگی را دارد که با مشارکت با هیات بسکتبال آن دسته از دوره های آموزشی غیر تخصصی را با برنامه ریزی برای مربیان و ورزشکاران این رشته برگزار کند.

رئیس هیات بسکتبال استان فارس هم در این دیدار با تبریک به انتصاب دکتر باشتی و قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان، گفت: خوشحالیم که هیات پزشکی ورزشی فارس این زمینه را فراهم کرد تا با برگزاری نشست های هم اندیشی همراه با هیات های ورزشی استان برای رشد و توسعه ورزش فارس محکمتر از گذشته گام بردارند.

فریدون رئیسی با بیان اینکه هدف از تلاش، پیشرفت جامعه ورزش استان است، افزود: نزدیک به سه دهه فعالیت در حوزه ورزش استان از روزنامه نگاری ورزشی تا فعالیت های فیزیکی در رشته های مختلف از جمله هیات بسکتبال، هدف ترویج فرهنگ سلامت جامعه، ایجاد شور و نشاط همراه با توسعه و پیشرفت استان بوده است هرچند با پیشنهادات، نظرات و انتقادات گاه مورد استقبال و گاه مورد همجه هم قرار گرفته ایم که این دال بر حضور در جامعه پویا و زنده است.

وی به گستردگی رشته بسکتبال به عنوان یک رشته ورزشی توپی و حضور بسیاری از ورزشکاران در آن اشاره کرد و تصریح کرد: اگر نگاهی به رشته های مختلف ورزشی داشته باشیم می بینیم که رشته های توپی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال به لحاظ وجود جایگاه بالا در سطح بین المللی و آسیایی باعث شده که هم علاقمندان و هم نگاه مخاطبان بسیاری به این رشته ها داشته باشد.

رئیس هیات بسکتبال استان فارس با اعتقاد براینکه امروزه ورزش به عنوان صنعتی بزرگ نقش غیر قابل انکاری در زندگی روزمره انسان دارد و در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: ورزش امروزه در سطح حرفه ای و قهرمانی از هزینه های بسیاری برخوردار است و همان طور که میبینیم برای برگزای مسابقات چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی هزینه های بسیاری را برای برگزار کننده و شرکت کننده در بر دارد اما با مشکلاتی که وجود دارد تلاش شده تا با حمایت های بخش دولتی و بخش خصوصی این صنعت بزرگ که نقش  کلیدی در سلامت، شادابی و نشاط جامعه دارد همچنان زنده و پویا باقی بماند.

رئیسی با بیان اینکه سلامت در ورزش مساله مهمی است که می تواند نقش بسزایی در پیشرفت جامعه ورزش داشته باشد، خاطرنشان کرد: هیات پزشکی ورزشی می تواند به عنوان متولی سلامت جامعه ورزش و بازویی قوی برای هیات های ورزشی، نقش محوری و کلیدی در این زمینه داشته باشد و با ارائه خدمات کارآمد و گسترده که در مقابل هزینه بسیار کمی که از ورزشکاران به عنوان بیمه ورزشی دریافت می کند بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث کم شدن دغدغه ورزشکاران نسبت به انجام فعالیت های ورزشی می شود.

وی در ادامه به جایگاه مهم آموزش در ورزش و نقش هیات پزشکی ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که متاسفانه بعضی از مربیان ما از دانش کافی برخوردار نبوده و می بایست برای انتقال دانش خود به ورزشکار از تمام علم ورزش از جمله مسائل پزشکی ورزشی و اصول حرکات اصلاحی برخوردار باشند و اینجاست که هیات پزشکی ورزشی می تواند نقش کارآمد وبسزایی در افزایش دانش مربیان داشته باشد.   

رئیس هیات بسکتبال استان فارس در ادامه به حضور تیم بسکتبال نیروی زمینی ارتش در شیراز اشاره کرد و افزود: با تلاش و رایزنی هایی که با تهران صورت گرفت و با موافقتی که انجام شد یک تیم لیگ برتری همراه با چند بازیکن ملی پوش را وارد شیراز کردیم تا با انگیزه بیشتر شاهد روند رو به رشد و توسعه جامعه نسبت به فعالیت های این رشته ورزشی در استان فارس باشیم.

رئیس هیات بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد: انتظار بر این است تا با همدلی و تعاملات بیشتر جایگاه ورزش استان بخصوص رشته بسکتبال را ارتقا دهیم و بیشتر از گذشته شاهد پیشرفت هایی در این زمینه باشیم.  

دکتر جمشید جهانی نایب رئیس و دبیر هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی و قبولی طاعات و عبادات، گفت: با انتخاباتی که در پایان سال ۹۶ صورت گرفت و با حضور دکتر باشتی به عنوان ریاست محترم هیات پزشکی ورزشی استان فارس تغییر تحولاتی در روند اجرایی نسبت به هیات های ورزشی با هدف و اولویت تعامل با هیات های ورزشی رقم خورد که انشاالله منشا خیر و برکات و موجب رشد و توسعه جامعه ورزش استان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.