چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در دوره آموزشی سفر ایمن:

آموزش در همه فدراسیون ها جدی گرفته شود

دوره آموزشی سفر ایمن

نایب رئیس کمیته ملی المپیک از آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه ورزش یاد کرد و گفت : آموزش به گستردگی خود ورزش است و هرگز نباید به حوزه کوچکی از ورزش و زمانی خاص محدود شود. در همه زمینه ها باید به صورت دائم آموزش هایی ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دومین دوره آموزشی سفر ایمن به همت معاونت توسعه  ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی المپیک، نواب رئیس بانوان ، سرپرستان و سرمربیان تیم های اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم برگزاری چنین دوره های آموزشی به صورت مستمر تصریح کرد: گاهی ما شاهد بروز مشکلات و مسائلی هستیم که به دلیل عدم آگاهی ورزشکاران ، مربیان و یا سرپرستان تیم ها به وجود می آید. امروزه محققان بر این باورند که در همه زمینه ها از بدو تولد و حتی در مواردی پیش از تولد باید به انسان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه در سفرهای برون مرزی ورزشی باید به نمایندگان کشورمان در همه زمینه ها آموزش داده شود افزود: با توجه به اهمیت سلامت جسم و روان  ورزشکاران، این دوره های آموزشی از این مبحث آغاز شده است، اما نباید این آموزش محدود باشد. هر فدراسیون باید بنا به نیاز خود به برگزاری دوره های آموزشی مستمر مبادرت ورزد.

طاهریان از آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه ورزشیاد کرد و گفت : این مساله به گستردگی خود ورزش است و هرگز نباید به حوزه کوچکی از ورزش و زمانی خاص محدود شود. در همه زمینه ها باید به صورت دائم آموزش هایی ارائه شود.

وی با تاکید بر وجود تفکر حمایتی از ورزش بانوان در کمیته ملی المپیک و با بیان اینکه در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۱۰۴  ورزشکار در ۱۹ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد اعلام کرد: از نظر مسئولان ورزش، به خصوص رئیس کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی کمیته هیچ گونه تفاوتی میان بانوان و آقایان وجود ندارد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به این مصوبه که باید ۳۰ درصد از مدیریت بخش کاری در کمیته ملی المپیک به بانوان اختصاص داده شود خاطر نشان ساخت که در کمیته ملی المپیک پذیرای پیشنهادات ارزنده و شنیدن مطالبات بانوان هستیم. برگزاری دوره های آموزشی این چنینی نیز باید از مطالبات بانوان باشد.

طاهریان حضور پر رنگ بانوان در همه عرصه های ورزشی و تصمیم گیری و تصمیم سازی را جزء عوامل موثر بر رشد و توسعه ورزش بانوان اعلام کرد و گفت : همه ما برای حضور موفق بانوان در بازی های آسیایی باید با همه توان خود تلاش کنیم و نسبت به گذشته بیشتر بدرخشیم.

در ادامه بخش نخست این کار گاه آموزشی که با سخنرانی دکتر تورج ملک محمدی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشیادامه یافت، دکتر لاله حاکمی نائب رئیس بانوانفدراسیون پزشکی ورزشینیز به ارائه گزارشی جامع از روند معاینات بانوان اعزامی به جاکارتا و تبیین ملاحظات طبی ویژه ورزشکاران پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.