دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

هدف نظارت بر باشگاه ها پیشگیری است نه مچگیری

مدیرکل ورزش فارس

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اجرای فعالیت های تیمی را رمز موفقیت هیات پزشکی ورزشی فارس دانست و جایگاه این هیات در جامعه ورزش را بسیار مهم برشمرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حیدرعلی کامیاب در دیدار با رئیس و دبیر هیات پزشکی ورزشی استان فارس  از تنظیم و برگزاری جلسات منظم هر دو مجموعه به صورت دو هفتگی استقبال کرد و از پزشکی ورزشی به عنوان جایگاه مهمی در جامعه ورزش یاد کرد.

وی با بیان اینکه درهیات پزشکی ورزشی استان هم شاهد کار تیمی بسیار خوبی هستیم، این روند را موجب رشد بیش ازپیش دانست و افزود: وقتی افراد در یک مجموعه متوجه شوند که در یک کار تیمی قرارگرفته اند قطعا با انگیزه و تلاش بیشتر به فعالیت خواهند پرداخت و نگاه ها همیشه به سمت کار تیمی مثبت بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه هر دستگاهی امروزه وظایف خاص خودش را دارد و مدیر و کارکنان آن سازمان برای رسیدن به اهداف عالیه تلاش و برنامه ریزی هایی دارد، تصریح کرد: امروز وظایفی به ما سپرده شده است که موجب افزایش سطح سلامت افراد جامعه می شود و دو مجموعه ورزش و جوانان و پزشکی ورزشی می توانند با انتقال دانش و پیشگیری از آسیب های احتمالی با فعالیت های صحیح ورزشی ،گام های بلند و مهمی در راستای سالم سازی جامعه ورزش و جوانان استان بردارند.

حیدرعلی کامیاب در ادامه، اظهار داشت: حضور مدیر شایسته ، اساتید و کارشناسان برجسته در هر مجموعه ای باعث رشد آن مجموعه می شود که الحمدالله در مجموعه ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان فارس این موضوع به خوبی دنبال شده است که توانسته موجبات رشد جذب افراد و علاقمندی جوانان به فعالیت های ورزشی را هم بیشتر از گذشته فراهم کند.

وی به موضوع مهم سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و باشگاه ها از جایگاه مهمی برخوردار است که دو مجموعه می توانند با هم افزایی و برنامه ریزی تیمی یک نظارت جامع و کامل بر آن داشته باشند ، هدف از نظارت هم پیشگیری است نه مچگیری، ولی رعایت قانون در هر زمینه ای الزامی است و باید به آن توجه داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه اطلاع رسانی از جایگاه مهمی برخوردار است و باید به آن توجه داشت، خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از مشکلات عدم آگاهی است ، نبود اطلاعات کافی  و درست برای مخاطبین جامعه هدف از جمله مسئولین باشگاه ها و خانواده ها که این وظیفه هر سازمان و نهادی است تا قبل از هرچیز با اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی در راستای پیشگیری، شکوفاهی و سربلندی آن مجموعه تلاش کند.

کامیاب در ادامه افزود: متاسفانه امروزه تبلیغات زیادی در شبکه های مجازی و ماهواره ای برای برخی از کالاهای ورزشی و پزشکی صورت میگیرد که هیچ توجیه علمی و قانونی ندارد و از استاندارد لازم برخوردار نیست و افرادی هم هستند که بدون رعایت این موضوع اقدام به فروش یا استفاده از آن ها می کنند که پس از مدتی دچار آسیب و صدمات جدی در سلامت افراد می شود و این وظیفه را هر مجموعه ای دارد که نسبت به وظایف خود با اطلاع رسانی به موقع موجبات پیشگیری را فراهم و آنان را از خطرهای احتمالی آگاه سازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.