یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

دکتر ملک محمدی در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی همدان:

بازگشت سریع ورزشکاران به میادین ورزش سرلوحه کار ما است

تورج ملک محمدی

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : فدراسیون برنامه های مهمی نظیر پروسه درمانی و توانبخشی ورزشکاران و بازگشت سریع آنان به میادین ورزشی را سرلوحه کارها قرار داده است .

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر تورج ملک محمدی در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی همدان، افزود: یکی از نقاط قوت فدراسیون بازگرداندن ورزشکاران مصدوم زودتر از موعد مقرر به میادین ورزشی بوده است.

وی با تاکید بر برگزاری کارگاه های آموزش پزشکی، اضافه کرد: باید حوزه آموزشی پشتیبان حوزه درمان باشد تا تمامی هیاتها، شهرستانها و فدراسیون ها از نظر اطلاعات به روز شوند.

وی افزود: دکتر حیدری مقدم رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان نفش مهمی در تصمیمات فدراسیون دارد و از ایشان به جهت تعامل و همکاری با ارگان‌های ذی‌ربط به نحو احسن و کنترل و نظارت عالی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

رویکرد فدراسیون پزشکی ورزشی عادلانه است

 در این مجمع همچنین رسول منعم گفت: هیات پزشکی ورزشی همدان در سال های گذشته با عملکرد مطلوبی خود نقش محوری در پیشرفت ورزش استان داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: هیات پزشکی ورزشی همدان در سال های گذشته با عملکرد مطلوبی خود نقش محوری در پیشرفت ورزش استان داشته است.

وی با بیان اینکه فضای مناسبی در هیات پزشکی ورزشی استان همدان حاکم است افزود: این هیات باید با برگزاری کلاسهای آموزشی و تعامل با شهرستانها در حد گسترده فعالیت داشته است

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اختصاص پروژه کلینیک فیزیوتراپی ورزشی استان، خدمتی ویژه به ورزشکاران است، تصریح کرد:این مهم نشان از نگاه عدالت محور فدراسیون پزشکی ورزشی در سطح کشور است.

رسول منعم با اشاره به رشد تعداد ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی گفت: حضور ورزشکاران همدانی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی به نسبت دوره گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هیات پزشکی ورزشی همدان به طور قطع در این رشد چشمگیر تاثیر بسزایی داشته است و شاهد حضور موفق ورزشکاران در سلامتی و آمادگی مطلوب در کسب سهمیه بازی های آسیایی بوده ایم.

دکتر حیدری مقدم:نقش پررنگی در سلامت ورزشکاران داریم

دکتر حیدری مقدم نیز گفت: هم اکنون هیات پزشکی ورزشی در سطح استان نقش پررنگی در سلامت ورزشکاران دارد و در این راستا نیز ۲ کتاب پیرامون بیماری های غیر واگیر و ورزش و نیز پروتکل های ورزشی در زانو منتشر شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان ادامه داد: آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵ رشد ۱۸ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: در حالی که به تعداد ورزشکاران استان همدان در سه سال گذشته افزوده شده اما با انجام برنامه های آموزشی توانستیم مصدومیت و عمل جراحی ورزشکاران همدان را ۱۰۰ درصد کاهش دهیم.

دکتر رشید حیدری مقدم خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت هیات پزشکی تنها ارائه کارت بیمه ورزشی و تشکیل پرونده برای مصدومان نیست و توانسته ایم با همکاری سایر ارگان ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در برنامه های آموزشی فعالیت چشمگیر داشته باشیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان افزود: در سال گذشته نیز ۱۶ برنامه آموزشی با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان در قالب پزشکی ورزشی انجام شد و امسال نیز ۳۰ برنامه را در دستور کار داریم.

وی به فعالیت مطلوب کلینیک پزشکی ورزشی همدان اشاره کرد و افزود: این کلینیک خدمات دهی بسیار مناسب به ورزشکاران دارد.

در این مجمع دکتر رشید حیدری مقدم با ریا قاطع مجمع برای یک دوره چهارساله دیگر در راس هیات پزشکی ورزشی همدان ابقا شد. وی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده و پیش از این سابقه مدیریت سازمان انتقال خون استانهای ایلام و همدان، ریاست هیات پزشکی ورزشی استان ایلام و ریاست هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان همدان در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.