شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان خبر داد؛

بازرسی از اماکن ورزشی استان با دو رویکرد فرهنگی و برخوردی

بازرسی از اماکن ورزشی

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کردستان از بازرسی اماکن ورزشی استان با دو ریکرد فرهنگی و برخوردی خبر داد.

به گزارش دفتر کردستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، منوچهر اللهمرادی دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کردستان عنوان کرد:  بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با جدیت شروع شده و با توجه به شرح وظایفِ ستاد نظارت بر اماکن ورزشی، نظارت بر فعالیت اماکن ورزشی با هدف کیفیت بخشی به خدمات باشگاه‌ها انجام می‌شود.
وی افزود؛ بازرسی از اماکن ورزشی باید با دو رویکرد فرهنگی و برخوردی صورت گیرد به نحوی که با ترویج فرهنگ سازی و ایجاد محیط سالم ورزشی و همچنین هدایت ورزشکاران به سمت و سوی مناسب و در بستری امن و به دور از مصرف داروهاو مکمل‌های غیرمجاز آماده نماییم.
دبیرهیات پزشکی ورزشی استان کردستان تصریح کرد: ورزشکاران باید حتماً تحت نظر پزشک و با آگاهی کامل هر نوع مکمل ورزشی را مصرف کنند و از آنجایی که باشگاه‌های ورزشی مردمی هستند در بازرسی از اماکن ورزشی باید سلامت مردم در نظر گرفته شود.
اللهمرادی اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده و طی جلسات برگزار شده با برخی روسای هیاتهای ورزشی استان در چند روز اخیر و روزهای پیش رو همچنین هماهنگی‌های لازم با مراکز بهداشت شهرستانها، اداره کل ورزش و جوانان و نیروی انتظامی گشت مشترک با هدف برخود با باشگاههای متخلف در عرصه فروش مکمل‌ها غیر مجاز با دوربین خبر مرکز صدا وسیمای کردستان انجام خواهد شد.
وی نصب نرخ نامه، نصب مجوز فعالیت باشگاه‌ها، کارت بیمه ورزشی، رضایت ارباب رجوع، نظافت و بهداشت و استاندارد سالنهاوسیستم سرمایشی و گرمایشی را از جمله مواردی عنوان کرد که در بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که عدم رعایت موارد فوق در اماکن ورزشی با سه دوره تذکر و در صورت عدم برطرف کردن نواقص، با پلمپ مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.