یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

دکتر نوروزی در گفت وگو با فارس:

از یک سوم ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی نمونه گرفته شد

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تقریبا معاینات پزشکی همه تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از فارس،دکتر غلامرضا نوروزی ، درباره شرایط کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی و اعزام پزشکان به این مسابقات گفت: کادر پزشکی 22 مرداد به اندونزی اعزام می‌شود.

وی درباره تشکیل پرونده پزشکی برای ورزشکاران اعزامی به اندونزی، عنوان کرد: تقریبا معاینات پزشکی همه تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی انجام شده است. خدا را شکر مشکل حادی نداشتیم. یکی دو ورزشکار بودند که پیگیری کارهایشان را انجام دادیم .

دکتر نوروزی در پاسخ به این سوال که حدود 380 ورزشکار به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند، شما چه تعداد تست دوپینگ گرفته‌اید، تصریح کرد:از آنهایی که حساستر بود نمونه گرفتیم و در واقع می‌توان گفت از یک سوم ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی نمونه گرفته شد و همه آنها منفی بود. مسئولان برگزاری بازی‌ها و شورای المپیک آسیا نیز در این خصوص برنامه‌هایی دارند و ما با آنها هماهنگ هستیم. حتی قرار بود یکی از همکاران ما هم به این تیم ملحق شود که به دلیل همراهی با کادر پزشکی ایران، از کادر شورای المپیک آسیا انصراف داد.  

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کادر پزشکی به چه صورت تقسیم می‌شوند، یادآور شد: 4 نفر از کادر به پالمبانگ می‌روند، یک نفر همراه دوچرخه‌سواری خواهد بود و بقیه نیز راهی جاکارتا می‌شوند. 4-5 رشته مثال والیبال، کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو پزشکان خود را خواهند داشت. البته ما هم کمک می‌کنیم اما آنها کادر خود را خواهند داشت.

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک یادآور شد:شرایط آب و هوایی اندونزی گرم است. از نظر بهداشتی باید توجه بیشتری کنیم. البته ما تمهیدات لازم را برای ورزشکاران اعزامی در نظر گرفته‌ایم.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به طور رسمی از 27 مرداد در پالمبانگ و جاکارتا آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.