دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

دکتر اسدپور در گفت و گو با خزر آنلاین خبر داد:

احداث کلینیک پزشکی ورزشی در برخی شهرستانهای گیلان

تعامل با رسانه های گیلان

رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان گفت: آسیب دیدگی ذات ورزش است ولی متاسفانه خیلی از ورزشکاران ما بیمه ورزشی نیستند و حتی از فواید آن اطلاعی ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیل خبری ایران دفتر گیلان، دکتر کیوان اسدپور که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر پایگاه خبری تحلیل خزرآنلاین حضور یافت با تبریک این روز اظهار داشت: خبرنگاری زیبایی خاص خودش را دارد، حتی خداوند در قرآن هم به قلم، قسم یاد می کند، پس علاوه بر نگاه حرفه ای، خبرنگار باید نگاه اعتقادی هم داشته باشد و با قلمش حق را بنویسد.

وی با اشاره به برنامه های هیات پزشکی ورزشی استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: این هیات برای آینده دو موضوع را سرلوحه امور قرار داده است، یکی حفظ و ارتقائ بحث پیشگیری و درمان ورزشکاران است و دیگری بحث نظارت بر سلامت اماکن ورزشی می باشد.

وی ادامه داد: ما بازوی توانمند اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در بازرسی از اماکن ورزشی هستیم، البته نه تنها خصومتی با بخش خصوصی نداریم بلکه دست و پای آنها را نیز می بوسیم ولی باید آیین نامه ای که طبق آن مجوز باشگاه داری گرفتند را رعایت کنند تا مسائلی مانند فروش داروهای نیروزا و دوپینگ گریبانگیر آنان نشود. ما حتی برای کمک به این موضوع قصد داریم کلینیک تغذیه راه اندازی کنیم تا به لحاظ علمی نیز به یاری باشگاه ها آمده باشیم.

دکتر اسدپور افزود: بحث دیگر ما ایجاد عدالت خدمات درمانی در شهرستانهاست، در حال حاضر فقط در رشت کیلینیک درمانی داریم و ورزشکاران آسیب دیده شهرهای دیگر استان هم مجبور هستند به رشت بیایند، از همین رو بنا داریم احداث کیلینیک در سایر شهرها گیلان را نیز در دستور کار قرار دهیم، انزلی اولین شهری است که استارت زده ایم و اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به هر حال آسیب دیدگی ذات ورزش است و متاسفانه خیلی از ورزشکاران ما بیمه ورزشی نیستند و حتی از فواید آن اطلاعی ندارند، در این راستا به تعامل با رسانه ها نیاز بسیاری داریم همین چند روز گذشته بود که ورزشکاری با همان ۱۵ هزار تومانی که برای دریافت کارت بیمه ورزشی هزینه کرده بود، حدود شش میلیون تومان هزینه درمان از ما دریافت کرد، اینها را باید اطلاع رسانی کرد تا ورزشکار مطمئن شود جای هست که وقتی مصدوم شد از وی حمایت کند. البته مربیان و باشگاه داران نیز در این مسیر باید ما را یاری نمایند و ورزشکاران خود را جهت عضویت در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی یا همان بیمه ورزشی سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.