دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

عیدی پزشکی ورزشی به ورزشکاران استان فارس؛

کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی در شیراز به بهره برداری رسید

افتتاح کلینیک تغذیه ورزشی فارس

طی مراسمی و در آستانه‌ی عید سعید قربان با حضور مسئولین و ورزشکاران، کلینیک تخصصی تغذیه در هیات پزشکی ورزشی استان فارس افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  با حضور ریاست و مسئولین کمیته ها، کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی در هیات پزشکی ورزشی استان فارس افتتاح و جهت ارائه خدمت به جامع ورزش و ورزشکاران به بهره برداری رسید.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، گفت: هیات پزشکی ورزشی استان با شعار پشتیبان ورزش قهرمانی و حامی سلامت همگانی همواره کوشیده تا بهترین خدمات روز دنیا در زمینه های مختلف همچون آموزش، خدمات درمانی، روانشناسی ورزشی و تغذیه ورزشی را به جامعه ورزش ارائه نماید.

دکتر کاوه باشتی سلامت در ورزش را از مهمترین نکته های قابل توجه برای ورزشکاران برشمرد و افزود: ورزش کردن یک فعالیت مثبت است اما صحیح ورزش کردن نکته ای است که ورزشکاران و شهروندان باید به خوبی به آن توجه داشته باشند تا با پیشرفت همراه باشد و در غیر اینصورت می تواند آسیب ایجاد کرده و ورزشکار را از انجام فعالیت ورزشی بازدارد.

وی در ادامه به افتتاح کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی اشاره کرد و تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده در هیات پزشکی ورزشی نیاز یک کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی را ضروری دانستیم و با فراهم کردن زیر ساخت ها امروز به مناسبت عید سعید قربان این کلینیک تخصصی با اعتباری بیش از پانصدمیلیون ریال برای ارائه مشاوره و خدمات کارآمد به ورزشکاران راه اندازی شد.

مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس هم در این مراسم با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، گفت: تغذیه در ورزش از نکات حائز اهمیت است که باید به خوبی به آن پرداخته شود و ما امروز خوشحالیم که می توانیم بهترین خدمات در حوزه تغذیه ورزشی که یکی از چندین خدمات کارآمد پزشکی ورزشی می باشد به جامعه ورزش استان ارائه نماییم.

دکتر اسکندر رحیمی راه اندازی این کلینیک را برای ارائه خدمات تخصصی درخصوص تغذیه ورزشی برای ورزشکاران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هرچند خدمات این کلینیک به عموم شهروندان قابل ارائه است اما تخصصی به موضوع تغذیه ورزشکاران می پردازد که مخصوصا برای ورزشکارانی که عضو کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی باشند خدمات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دستگاه های مورد استفاده در کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی، اظهار داشت: دستگاه های مورد استفاده در این کلینیک که به تازگی خریداری گردیده است از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا می باشد که می تواند تمام قسمت های مختلف بدن انسان را آنالیز کرده و مقدار چربی، استخوان، عضله و آب را با وزن موجود مشخص نماید.

مسئول کمیته تغذیه پزشکی ورزشی فارس از ورزشکاران خواست تا به همراه فعالیت های ورزشی خود به نکات مهم تغذیه ورزشی توجه کامل داشته باشند و با حضور در این کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی از مشاوره های کارشناسان که همگی از اساتید دانشگاه در حوزه پزشکی ورزشی می باشند بهره مند شوند.

 این کلینیک هم اکنون آماده ارائه مشاوره های لازم و خدمات کارآمد در خصوص تغذیه ورزشی است که ورزشکاران می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.