پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

یک روز برای پزشک

روزی برای یک پزشک

روز اول شهریورماه به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پر فروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نام‌گذاری شده است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، پزشکی حرفه‌ای است که هیچ زمانی انسان‌ها از آن بی‌نیاز نبوده‌اند، پزشکان با ادای یک سوگند نامه متعهد می‌شوند به نجات زندگی بیماران بپردازند و رسالت آنها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی پزشکی نمی‌شود بلکه یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی باید به ویژگی‌های دیگری نظیر بردباری، رازداری، نیک خلقی، مهارت‌های ارتباطی و آراسته باشد.

در ایران اول شهریور ماه روز تولد ابوعلی سینا را برای روز پزشک در نظر گرفته‌اند، ابوعلی سینا از مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیاری دارد.

وی 450 کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته است که یکی از معروف‌ترین کتاب‌هایش کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفی جامع و کتاب قانون یکی از کتاب‌های معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی است.

ابوعلی سینا از کودکی به طبیعت، گیاهان و حیوانات علاقه خاصی داشت و اوقات فراغت خود را در دشت و صحرا به جستجو و کسب تجربه می‌پرداخت و از همان دوران کودکی به خواص گیاهان دارویی و طبابت علاقه‌ نشان می‌داد.

وی از لحاظ نیروی ذهنی و تفکر بسیار نیرومند بود، طوری که در سن هجده سالگی توانست تمامی دانش‌های زمان خود را فرابگیرد.

کارکنان هیات پزشکی ورزشی استان فارس، روز پزشک را به تمام پزشکان، به‌ویژه همکاران پزشک در فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی فارس تبریک می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.