چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

استرس و روشهای کنترل آن با ورزش

استرس و روشهای کنترل آن با ورزش

در دنیای امروز دانستن راه و روش زندگی و پیشرفت عملاً بدون استرس امکان پذیر نیست و در بین جوامع بشر به صورت قانون درآمده است

نظام پیچیده کنونی ما چنان است که دستگاه عصبی ما در طی روز دائماً از سوی تکان های استرس زای کوچک و بزرگ بسیار زیادی بمباران می شود و دستگاههای عصبی عضلانی ما دائم در حالت تنش بسر می برند. در نتیجه استرس یکی از عمومی ترین مشکلاتی است که افراد با آن روبرو هستند و از آنجائی که امروزه مسئله سالم زیستن و رابطه آن بت فعالیتهای بدنی اهمیتی اساسی یافته است، تمرین و ورزش یکی از ساده ترین ابزاری است که استرس را کنترل می کند.

 ما می دانیم که ورزش مداوم بدنی در صورتی که به درستی انجام شود و با بیماری شخص در تضاد نباشد در نگهداری سلامت جسم و روان بهزیستی فرد و پیشگیری از بسیاری از بیماریها، یکی از مهمترین عوامل به شمار می رود. و این واقعیتی است که فعالیت بدنی استرس عاطفی را به طور موثر می نشاند و بسیاری از پیامدهای ناخوشایند آنرا خنثی می کند. ارگچه ورزش مشکلات در کار را حل نمی کند و یا وقتی در ترافیک قرار گرفته اند کار پلیس راهنمائی را انجام نمی دهد و راه را برای شما باز نمی کند ولی مطمئناً به دلیل فعل و انفعالاتی که در بدن صورت می گیرد به شما کمک می کند که از عهده فشار روحی برآئید و از تبدیل آن به یک مسئله مزمن جلوگیری کنید.

 هر انسانی در طول روز بارها و بارها به دلایل مختلف دچار استرس می شود. ترافیک و شلوغی خیابان ها، کارهای زیاد و ناتمام و باقی مانده، دغدغه امتحان و کنکور در جوان ها و ... همگی مسایلی هستند که می توانند باعث بروز استرس در هر فردی هرچقدر آرام شود.

امین ضمیری/مسئول کمیته روانشناسی /هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.