چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

۱۷هزار ورزشکار ایلامی زیر پوشش خدمات هیات پزشکی ورزشی

کارگاه حرکات اصلاحی  ایلام

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷ هزار نفر از ورزشکاران در استان زیرپوشش خدمات این هیات قرار گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مجیدجمشیدی افزود: پزشکی ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد جهت ارائه خدمات پزشکیورزشی و ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزش براساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان تشکیل شده است.

وی افزود: از مهمترین وظایف هیات پزشکی خدمت رسانی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی به ورزشکاران و خدمات آن در قالب درمانی و آموزشی شامل آموزش تغذیه و روانشناسی در ورزش، فیزیو تراپی، ماساژ درمانی، کمک های اولیه و امداد و نجات است.

دکتر جمشیدی اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ هزار و ۱۸۱ ورزشکار در استان از خدمات این هیات استفاده و ۱۷۱ نفر نیز هزینه درمانی دریافت کردند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر با تمدید بیمه های مورد نظر زیرپوشش خدمات این هیات قرار گرفته اند که از این تعداد پنج هزار و ۹۳۴ نفر خانم و ۱۱ هزار و ۶ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیمه هیات های پزشکی ورزشی ورزشکاران یک ساله شده، گفت: ورزشکارانی که در این بازه زمانی دچار آسیب دیدگی های حاد و پرهزینه شوند مدارک و سوابق آنها به فدراسیون ارسال و هزینه درمان آنها کاهش یافته و ورزشکار آسیب دیده از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.

دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه امسال ۱۴۰ بازرسی اولیه در مرکز استان ایلام و شهرستان های تابعه توسط کارشناسان این هیات انجام شده است، یادآور شد: ۳۲ ورزشکار از ابتدای امسال تاکنون هزینه درمانی دریافت کرده اند که از این تعداد ۲۳ نفر مرد و ۹ نفر نیز زن هستند.

وی از دیگر خدمات این هیات در سال ۹۷ را برگزاری چهار دوره آموزشی در حوزه های تغذیه در ورزش، دوپینگ، روانشناسی در ورزش و حرکات اصلاحی با حضور ۱۰۵ نفر از مربیان و داوران اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.