شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

۵ ماده غذایی برای مبارزه با آلرژی پاییزی

پاییز

مصرف برخی گزینه های غذایی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید واکنش های آلرژیک را در فصل پاییز را مهار کنید:

ماست: باکتری ‌های زنده موجود در برخی موادغذایی مثل ماست و کفیر دستگاه گوارش را تحریک به ساخت گلبول ‌های سفید و پادتن و همچنین فاکتورهای رشد و ترکیباتی می ‌کند که می ‌تواند میزان عکس ‌العمل ارگانیسم نسبت به مواد آلرژی ‌زا را کاهش دهد.

ماهی های چرب: مصرف برخی ماهی‌ های چرب مثل سالمون و ساردین می ‌تواند سبب افزایش میزان امگا ۳ در بدن شده و میزان التهاب که یکی از نشانه‌ های آلرژی در بدن است را کاهش دهد. بررسی‌های بسیاری نشان داده است کودکانی که از سن پایین مصرف ماهی‌ های چرب را آغاز می‌ کنند، کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی‌ ها قرار می ‌گیرند.

کلم بروکلی: شهرت این سبزی به خاطر ویتامین ث موجود در آن است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین ث در روز می تواند به کاهش علائم آلرژی مانند سرفه، عطسه و گرفتگی بینی کمک کند.

پیاز و سیر: هر دو غنی از کورستین هستند؛ یک نوع آنتی اکسیدان قوی که مانند آنتی هیستامین عمل می کند و باعث کاهش شدت علائم آلرژیک می شود. کورستین همچنین دارای اثرات ضد التهابی است و اثرات ضد التهابی ‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شود، کمک می ‌کند و میزان تولید هیستامین را کاهش می‌ دهد.

کدو تنبل: در مبارزه با آلرژی نقش مهمی دارد. کدو تنبل خام دارای ویتامینCنیز هست. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی در فصل پائیز و زمستان نقش عمده ای دارد.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/دفتر آموزش و ارتقای سلامت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.