پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

دوره های متعدد آموزشی، روان شناسی، ساماندهی ورزشکاران و...

عملکرد هیات پزشکی ورزشی سمنان تشریح شد

عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه نخست سال جاری را نزدیک به ۲۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، ، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته  را تا پایان شهریور   ماه سال جاری   ۲۴ هزار و هشتصد و بیست و یک هزارنفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

دکتر حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در شش ماه سال جاری   ۱۴۵ ورزشکار آسیب دیده  داشتیم که از این تعداد   ۱۱۰  نفر ورزشکار آقا و ۳۵ نفر   ورزشکار خانم تشکیل پرونده دادند، در این میان تعداد ۱۰۸ نفر در حین تمرین و ۳۷ نفر در مسابقه  ۹۴ نفر به صورت مستقیم و ۵۱ نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند، و بیشترین آسیب مربوط به زانو است.همچنین ۲۷ نفر ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش بر ضرورت توجه به آموزش به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه تاکید کرد و  افزود:امسال توانستیم گام بلندی را در حوزه آموزش با برگزاری کارگاه های مختلف از جمله دوره باز آموزی پزشکیاران ورزشی ،کارگاه تست سلامت کارکنان، برگزاری کارگاه کینزیوتیپ  ، سمینار تخصصی بدنسازی در والیبال  شهرستان شاهرود،و کارگاه آموزشی احیاء و کمک های اولیه در سرخه ، ارائه مطلب علمی آموزشی برای ورزشکاران جهت درج در سایت هیات ، بر داریم.

برگزاری کارگاه آشنایی بامبانی روان شناسی ورزشی و کاربرد آن در ورزش قهرمانی ویژه مربیان،کارگاه نقش خانواده در موفقیت تکواندوکاران، کارگاه توانمندسازی مغز و روان در ورزشکاران ، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی مخصوص مربیان  ، برگزاری کارگاه مشاوره های گروهی برای ورزشکاران،  ارزیابی استعدادهای ورزشی و سلامت روح و روان و ارائه مشاوره به ۶۰ ورزشکار عملکرد کمیته روان شناسی این هیات بود که دکتر حیدریان ان را بیان کرد.

دکتر حیدریان به جلسات مداوم ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: بازرسی بیش از ۱۵۰  باشگاه و اماکن ورزشی در شهرستان های استان، انجام شد که از این تعداد ۹۰ باشگاه ثبت  سامانه ستاد نظارت بر سلامت باشگاههای فدراسیون پزشکی گردید.         

     وی از برگزاری کارگاه طراحی تمرین،تغذیه، و مکمل های ورزشی در سرخه و ارائه  مشاوره تغذیه به ۲۰ورزشکار،را  جزء عملکرد کمیته تغذیه یادآوری کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان ، در خصوص عملکرد کمیته مسابقات اظهار داشت: بیش از سه هزار ساعت مسابقات رشته های مختلف را تحت پوشش قرار دادیم.همچنین برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت های مختلف (اعیاد،ملی ، مذهبی) ، جشنواره ورزش های همگانی و برگزاری دوره عملی بازآموزی ویژه پزشکیاران از جمله فعالیت های مهم  این کمیته بوده است.

دکتر رمضان حیدریان  عملکرد کمیته بانوان را این گونه تشریح کرد:برگزاری کارگاه آموزشی در بخش بانوان از جمله  طرح غربالگری دیابت و فشار خون ،ارائه سخنرانی در برنامه های مختلف علمی توسط کارشناسان خانم ۱۰ مورد، ارائه مشاوره به ۱۲۰ بانوان ورزشکار، ، وبه شانزده  مورد ویزیت بانوان ورزشکار اشاره کرد.

و در پایان اجرای طرح غربالگری سلامت کارکنان تربیت بدنی،. پخش دو مورد برنامه رادیویی زنده،تعامل با رسانه های خبری،درج  و انتشار اخبار مهم هیات در سایت های خبری و خبرگزاری ها  و چاپ در روزنامه آوای قومس،ارتباط تنگاتنگ با روابط عمومی اداره در خصوص لینک آنلاین صدور کارت خدمات درمانی در سایت اداره کل ورزش  و درج اخبار هیات پزشکی ورزشی در سایت اداره کل ورزش و جوانان  و شروع پرینت صدور کارت بیمه ورزشی  را  از دیگر اقدامات مهم انجام شده هیات در شش ماه سال ۹۷ برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.