دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

پیاده روی تعداد تنفس سالمندان را افزایش می‌دهد

لاله حاکمی در همایش دانشگاه الزهرا

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پیاده‌روی در افراد سالمند سبب جلوگیری از انزوا و افسردگی می‌شود و به علت تحریک ماهیچه‌ها و استخوان‌ها سبب افزایش قدرت عضلانی و استخوانی می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایسنا،دکتر لاله حاکمی افزود: یکی از ساده ترین و مناسب ترین ورزش ها برای سالمندان پیاده روی است که سبب جلوگیری از انزوا و افسردگی، افزایش قدرت عضلانی و استخوانی می‌شود. بنابراین یک فرد سالمند بهتر است ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی در هفته داشته باشد که این میزان را می‌تواند به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز تقسیم کند و به تدریج افزایش دهد.  

وی گفت: برای پیاده‌روی باید یک فرد سالمند از کفش مناسبی برخوردار باشد. به ویژه کسانی که دچار مشکلات عروقی و دیابت هستند بهتر است برای پیاده‌روی از کفش راحت که پنجه پهن دارد، استفاده کند تا هنگام پیاده‌روی احساس ناخوشایندی به او دست ندهد. ضمن این که پیاده‌روی منظم در این گونه افراد سبب کنترل بهتر این بیماری‌ها خواهد شد.

حاکمی با بیان این که پیاده‌روی سبب افزایش تعداد وعمق تنفس می‌شود، تصریح کرد: افراد سالمندی که از پیاده‌روی منظم برخوردارند عملکرد عضلات و قدرت تنفسی آنها بهتر و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند میزان اکسیژن بیشتری را دریافت کنند.

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به ارتباط ورزش با طول عمر در سالمندی گفت: طی تست ۶ دقیقه‌ای که از سالمندان گرفته می‌شود میزان عکس‌العمل سالمندان به این تست میزان طول عمر آن‌ها را مشخص می‌کند. اگر در جریان این تست سالمندی در طی ۶ دقیقه مسافت بهتری را طی کند، طول عمر بیشتری را نسبت به هم سن و سال خود خواهد داشت.      

وی در پایان افزود: پیاده‌روی منظم سبب کاهش استرس و اضطراب در فرد سالمند می‌شود. بنابراین سالمندان برای این که طول عمر بیشتری داشته باشند بهتر است در طول روز از پیاده‌روی منظم غافل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.