پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

تشخیص و اصلاح ناهنجاری اسکلتی در هیات پزشکی ورزشی استان زنجان 

ارزیابی قامت در زنجان

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان از برگزاری ویژه برنامه پیکر سنجی در زنجان خبر داد .

به گزارش دفتر زنجان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی کشور : این بار که مقابل آینه می‌ایستید، 90درجه به پهلو بچرخید و قامت خودتان را خوب نگاه کنید. در چنین حالتی به‌خوبی می‌توانید ببینید که آیا شانه‌هایتان خمیده، پشت‌تان برآمده و گردنتان بیش از حد جلو آمده است یا نه ، اگر هیچ‌کدام از این معایب را نداشتید، دوباره روبه‌روی آینه قرار بگیرید و درحال قدم برداشتن به پاهایتان نگاه کنید. اگر ساق‌هایتان هم قوسی شکل یا به ‌اصطلاح پرانتزی نباشد، می‌توانید نفس راحتی بکشید.در این صورت شما جزو چند میلیون ایرانی‌ای نیستید که از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند. ناهنجاری‌های قامتی در میان ایرانی‌ها اختلال رایجی است. عوامل زیادی هم در به‌وجود آمدن این اختلال دخیل هستند که بسیاری از آنها ریشه در فرهنگ و سبک زندگی مردم دارند .

با توجه به روند رو به رشد زندگی ماشینی و فقر حرکتی ، مشکلات و ناهنجاری های قامتی و وضعیتی، اهمیت حرکات اصلاحی به عنوان یکی از روش های موثر جهت رفع این ناهنجاری ها هر روز بیشتر از دیروز نمایان می شود و حرکات اصلاحی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با استفاده از روش ها و تکنیک های علمی با هدف پیشگیری و رفع بعضی از ناهنجاری‌های جسمانی صورت می‌گیرد و شامل برنامه های ورزشی و حرکتی است که با اجرای آنها عملکرد و ساختار بدن تغییر کرده و اصلاح می گردد .

بدلخانی دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان از برگزاری ویژه برنامه پیکر سنجی و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی  ورزشکاران در این هیات خبر داد و گفت : انجام کارهای روزمره بصورت اشتباه، کار مداوم و بدون استراحت در یک وضعیت ثابت و نیز عدم فعالیت بدنی باعث شده است تا اکثر افراد جامعه با ناهنجاریهایی در بدن و بویژه ستون فقرات مواجه شوند که این ناهنجاریها بتدریج باعث بروز دردهایی در نواحی مختلف ستون فقرات می گردد، بر همین اساس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با استفاده از کادر مجرب تشخیص و اصلاح در این حوزه با انجام حرکات اصلاحی آماده ارائه خدمات به ورزشکاران و تمام همشهریان زنجانی است .

شایان ذکر است : علاقه مندان به استفاده از خدمات تخصصی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان در حوزه پیکر سنجی و حرکات اصلاحی میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ؛ 02433531003 و ۰۹۰۳۸۶۷۷۰۸۴ تماس حاصل فرمایند .

🔰

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.