سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

غربالگری دیابت و فشارخون کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی

طایفه

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی غربالگری دیابت و فشارخون از کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی انجام گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی؛ معصومه خوبان افزود: کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی علاوه بر اندازه گیری، پایش فشار خون و قند خون، مشاوره های لازم و راههای کنترل آن را آموزش دیدند.

وی هدف از اجرای این طرح را حساس سازی و توجه بیشتر به سلامت دانست و اظهار داشت: در این طرح کلیه کارکنان مجموعه  ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی مورد غربالگری قرار گرفتند و  به افرادی که فشار خون و قند خون بالا یا پائینی داشتند آموزش لازم داده شد تا جهت ارائه خدمات بهداشتی و اطمینان از وضعیت خود به دفتر هیات مراجعه کنند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی در  خاتمه  افزود: از آنجایی که دیابت جزء بیماری‌های صعب‌العلاج است و با تست قند خون به راحتی قابل تشخیص و سپس پیگیری است. طرح سلامت با هدف اسکرینینگ یا غربال‌گری اندازه‌گیری فشار خون و قند خون در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.