شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

رئیس هیأت پزشکی ورزشی شهرستان بردسیر:

ورزش مداوم و رژیم غذایی سالم، رمز سلامتی است

مصطفی شجاعی -بردسیرکرمان

دکتر مصطفی شجاعی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، گفت: ورزش مداوم و استفاده از رژیم غذایی، بهترین راه داشتن سبک زندگی مناسب و رمز سلامتی است.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران و به نقل از سایت دانشگاه آزاد بردسیر،
دکتر مصطفی شجاعی با انتقاد از ترویج و مصرف مکمل‌های کاهش و یا افزایش وزن افزود: استفاده از داروها و مکمل‌ها باید فقط تحت نظر پرشک انجام شود، در غیر این‌صورت، آسیب‌های جبران ناپذیری به فرد وارد خواهد شد.
 وی افزود: تیپ و ساختار بدنی انسان‌ها، ژنتیکی است و بهتر است هر فرد بر اساس فیزیولوژی و ساختار بدنی خود در رشته‌های ورزشی فعالیت کند.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی بردسیر، ورزش را در دو حیطه «همگانی» و «قهرمانی» تقسیم‌بندی کرد و گفت: تغییرات سبک زندگی در تغذیه و ورزش موجب کاهش کیفیت زندگی شده است.
دکتر شجاعی  با تاکید براینکه با وجود سبک زندگی ماشینی و آپارتمانی از ورزش فاصله گرفتیم خاطر نشان کرد: حتی با وجود ماشینی شدن زندگی می‌توان فعالیت‌های ورزشی متناسب با محیط کار انجام داد و از بسیاری مشکلات جلوگیری کرد.
وی کاهش تحرک، آپارتمان نشینی و افزایش دریافت کالری را موجب بروز چاقی دانست و با بیان اینکه یک فرد معمولا بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری در روز نیاز دارد گفت: ورزش و رژیم غذایی نباید به قدری سخت باشد که به بدن فرد آسیب رساند.

دکتر شجاعی، نیاز به آموزش فعالیت‌های ورزشی را از سنین کودکی خواستار شد و افزود: چنانچه از سنین کودکی این مهارت‌ها را یاد ندهیم، در بزرگسالی با مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و احساس خستگی‌ها مفرط مواجه خواهیم شد.
وی افزود: مشکلات حرکتی مانند دیسک کمر، دیسک گردن، آرتروزها و ناراحتی قلبی و عروقی که در کارمندان شایع است ناشی از بی تحرکی است.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی بردسیر، میانه روی در ورزش و تغذیه را بهترین حالت در هر فرد دانست و گفت: ۲۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه منظم می‌تواند در ایجاد سبک زندگی سالم، کمک شایانی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.