شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس:

تلاش می کنیم تا ورزشکاران دغدغه درمانی نداشته باشند

رئیس هیات فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی دقیق، افزایش سطح آموزش و استفاده از ظرفیت های موجود در هیات شرایطی را فراهم کنیم تا قهرمانان و ملی پوشان ورزشی دغدغه ای درحوزه درمان نداشته باشند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی دقیق، افزایش سطح آموزش و استفاده از ظرفیت های موجود در هیات شرایطی را فراهم کنیم تا قهرمانان و ملی پوشان ورزشی دغدغه ای درحوزه درمان نداشته باشند.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکترکاوه باشتی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تبریک به مناسبت هفته تربیت بدنی و با ارائه گزارشی از عملکرد هیات ازافزایش ده درصدی ورزشکاران سازمان یافته شده درسطح استان درمقایسه با مدت مشابه درسال گذشته خبر داد و افزود:مدت زمان بررسی اسناد پزشکی ورزشکاران در استان فارس به ۴۸ ساعت تقلیل یافته است.

وی بابیان اینکه تیم درمانی هیات پزشکی ورزشی با ارائه مشاوره های لازم دربسیاری ازموارد انجام عمل جراحی را برای ورزشکاران نهی کرده است، افزود :تنها ۵ درصد ازآسیب دیدگی ورزشکاران در استان فارس به انجام عمل جراحی ختم می شود که آن هم با مشاوره های به موقع و ارائه خدمات کارآمد پس از طول دوره درمان به خوبی به میادین ورزشی بازمی گردند.

دکتر باشتی از توزیع بیش از ۲۵۰ جعبه کمک های اولیه  درباشگاه های ورزشی، بازدید از هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های استان و تجهیز این هیات ها  به رایانه و تجهیزات جانبی آن  به عنوان یکی دیگر از اقدامات هیات پزشکی ورزشی یاد کرد و افزود: درطول چند ماه گذشته بیش از۶۵۰ میلیون تومان هزینه درمان به ورزشکاران استان فارس بازپرداخت شده است.

وی از سیاست هیات مبنی برتشویق و ترغیب بانوان به ورزش کردن خبر داد وگفت:بانوان رکن اساسی یک خانواده محسوب می شوندو یک مادر سالم، شاداب و ورزشکار می تواند فرزندان سالم را به جامعه تحویل دهد، از این رو برنامه ریزی کرده تا با استفاده از ظرفیت های تبلیغی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان زمینه گرایش بانوان را به سمت ورزش توسعه دهیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشیاز برگزاری سمینار مجمع سالانه این هیات در آذر ماه خبرداد و تصریح کرد: خوشبختانه امروز ورزش فارس با مدیریت و برنامه ریزی در جایگاه عالی قرار گرفته است و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کند و هر روز شاهد افتخارات جدیدی در این حوزه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.