شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

مدیرکل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد:

کارنامه درخشان هیات پزشکی ورزشی فارس در پوشش چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور

استان فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: هیات پزشکی ورزشی استان فارس کارنامه درخشانی در پوشش پزشکی مسابقات چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در شیراز به جا گذاشت.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حیدرعلی کامیاب که درنشست مشترک با رئیس ونائب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس سخن می گفت:با اشاره به حجم اقدامات عمرانی انجام شده در حوزه ورزش این استان افزود: در حال حاضر فارس ۹۶ تیم در لیگ های مختلف رشته های فعال ورزشی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه ورزش جزئی ازفرهنگ محسوب می شود، نتایج اقدامات انجام شده درحوزه فرهنگی اجتماعی را نیازمند گذشت زمان دانست و افزود:شاید تا پیش از این تصور می شد که برنامه های اداره کل ورزش و جوانان تنها در حوزه عمرانی متمرکز شده است اما اکنون با گذشت حدود سه سال از آغاز برنامه های جدید در این اداره کل شاهد کسب نتایج تاریخی در مسابقات آسیایی، پاراآسیایی و المپیک جوانان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس  نتیجه یک کار تیمی براساس برنامه ریزی دقیق را ایجاد انگیزه برای شهروندان جهت گرایش به ورزش دانست و افزود:موفقیت های ورزشکاران استان فارس درمسابقات مختلف، میزبانی های گسترده ملی و بین المللی دراستان، ایجاد زیرساخت های مناسب ورزشی درکنار جاذبه های گردشگری از فارس یک استان بالقوه جهت توسعه توریسم ورزشی ساخته است.

کامیاب میزبانی رویدادهای بزرگ را یکی از عوامل توسعه زیر ساخت های ورزشی دانست و افزود:شیراز و فارس درحوزه فرهنگ و تاریخ یک «برند» محسوب می شوند از این رو تلاش جهت برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی درمقیاس بین المللی می توانداین رویدادها رابه‌منبعی از سودو درآمد باآثار اقتصادی دراستان تبدیل کند.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حضور فعال و پررنگ هیات پزشکی ورزشی درمسابقات ورزشی، خصوصا رویدادهایی که فارس میزبان آنها بوده است افزود:این هیات توانست در المپیاد دانشجویان کشور کارنامه درخشانی را ازخود به جای بگذارد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ابراز امیدواری کرد تا با توسعه بعد علمی وآموزشی درهیات های ورزشی خصوصا هیات پزشکی ورزشی ضمن به روز شدن دانش مربیان و ورزشکاران استان زمینه ایجاد آسیب ورزشی درجامعه ورزش فارس به حداقل برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.