شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

۴ ملاحظه کاهش وزن در فصل های سرد

پاییز

اگر به دنبال کاهش وزن هستید در فصل های سرد سال به این نکات توجه داشته باشید...

مصرف بیش از حد نمک: در فصل زمستان، معمولا به خوردن غذاھای فراوری شده و کارخانه ای گرایش داریم. اکثر این خوراکی ھا، مملو از سدیم ھستند. سبزیجات و سوپ ھای کنسرو شده، پاستا، نان، چیپس و بیسکویت ھا، ھمگی باعث تجمع آب در بدن ما می شوند. حتی اگر مراقب مقدار غذای مصرفی خود باشیم، باز ھم وزن ناشی از آب باعث می شود که احساس نفخ و خستگی کنیم. پس در فصل سرد ھم باید به قدر کافی آب بنوشیم.

ابتلا به اختلال خلق و خو ناشی از تغییر فصل: کوتاه بودن روزھا، باعث افسردگی برخی از افراد در فصول سرد سال می شود. در نتیجه ممکن است که فرد برای فراموش کردن این حس ناخوشایند، باز ھم به سمت خوردن خوراکی بیشتر کشیده می شود.

بی تحرکی: با کوتاھی روزھا و تاریکی زودھنگام، کمتر کسی تمایل به دویدن درھوای سرد بیرون یا طی کردن مسیر باشگاه دارد و اکثر افراد به گرمای خانه پناه می برند.

عدم مصرف سبزیجات خام به میزان لازم: وقتی که ھوا سرد است، تمایل ما به خوردن سالاد سرد و سبزیجات خام، کمتر می شود. در این مواقع بھتر است که از سوپ سبزیجات که برخلاف سالاد، گرم است، استفاده کنیم. البته باید در انتخاب مواد سوپ دقت کنیم. مثلا سوپ خامه، سوپی نیست که با برنامه ریزی ھای رژیمی سازگار باشد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ دفتر آموزش و ارتقای سلامت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.