یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

تشکیل پرونده سلامت برای 800 ورزشکار المپیادی اصفهان

دکتر باقری مقدم :خود را در قبال دوران قهرمانی ورزشکار مسئول می دانیم

احمد باقری مقدم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان نقش پزشکی در موفقیت ورزشکاران را مهم بر شمرد و تاکید کرد: برنامه ریزی ویژه ای انجام شده تا هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان نقش ارزنده ای در برگزاری نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور ایفا کند.

دکتر احمدباقری مقدم اهمیت برگزاری المپیادهای استعدادهای برتر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آنچه مسلم است ، نقش پزشکی در حفظ و ارتقای سطح سلامت ورزشکاران و همچنین بهبود مصدومیت ها و بیماری های آنها به منظور حضور در میادین غیر قابل انکار است. به همین دلیل با توجه به برگزاری نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که در رده سنی ۱۲-۱۵ سال برگزار می شود ، برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفت تا هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان بتواند در شکوفایی استعدادهای برتر ورزشی و قرار گرفتن آنها در مسیر رشد و تعالی گام بزرگی بردارد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: در قالب دفترچه معاینات قبل از مسابقات هر ورزشکار سه بخش گواهی مشروط، کامل و عدم اجازه وجود دارد و هر ورزشکار با توجه به شرایط روحی و بدنی حایز یکی از این موارد می شود ، بطوریکه اگر مشکل خاصی داشته باشد که به درمان نیاز باشد مشخص و اگر هم مصدومیت و بیماری خاصی در معاینات تشخیص داده شود که شرکت در مسابقه سلامتی ورزشکار را تهدید می کند ، عدم اجازه صادر خواهد شد.

دکتر باقری مقدم اهمیت معاینات پزشکی ورزشکاران در رده های سنی پایه را مهم برشمرد و تصریح کرد: در قالب معایناتی که طبق برنامه صورت می گیرد، هر بیماری پیدا و پنهان از مشکلات عفونی، اسکلتی، صرع، بیماری‌های عصبی عضلانی یا حتی بیماری های که در حین ورزش منجر به مرگ می شود، مشخص و ورزشکار وارد فرآیند درمان می شود .

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به ویژگی برگزاری این المپیاد که موجب شناسایی استعدادها و سپس پرورش نخبگان می شود، گفت: هیات پزشکی ورزشی با احساس وظیفه برای تحقق هدف کلان ورزش کشور برنامه‌ریزی کرده است تا وضعیت سلامتی هر ورزشکار شرکت‌کننده در این رویداد مشخص شود تا اگر با مشکلی مواجه است، خیلی سریع وارد سیکل درمان شود تا بتواند توانمندی های خود را در دوره قهرمانی بروز دهد و حتی در سطح کلان ورزش کشور از استعدادها و نخبگان بتواند بصورت کامل برای افتخارآفرینی آنها بهره برد.

دکتر باقری مقدم گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در واقع هر ورزشکار دارای یک پرونده پزشکی می شود که برای سپری کردن دوران قهرمانی هم بسیار اهمیت دارد .

وی ادامه داد: از لحاظ قانونی هم وظیفه داریم ، ورزشکاران را معاینه کنیم ، چرا که اگر خدای ناکرده مشکلی برای ورزشکار بوجود آید که زمینه بروز آن به عدم معاینات برگردد ، آنگاه هر پیشامدی متوجه ما می شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت : هیات استان اصفهان در زمینه برنامه ریزی به منظور فرایند معاینات ورزشی ، از استان‌های پیشتاز کشور است و تلاش می کنیم همچنان برای کمک به ورزش ایران ، گام های استوارتری برداریم.

دکتر باقری مقدم همچنین برنامه ریزی هیات پزشکی ورزشی استان را برای معاینه ۸۰۰ ورزشکار اصفهانی که در المپیاد شرکت می کنند ، مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق برنامه مرحله اول معاینات صورت گرفته است و هیات ها هم همکاری خوبی با ما داشتند.

وی با اشاره به میزبانی ۳ رشته المپیاد در اصفهان تاکید کرد: برنامه ریزی کامل برای پوشش پزشکی این مسابقات صورت گرفته و حتی این آمادگی وجود دارد که برنامه ها و دوره های مختلف آموزشی برای ورزشکاران برگزار کنیم تا با آگاهی های علمی بیش‌تر ، با شرایط بهتری دوران ورزشی و قهرمانی خود را سپری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.