پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

دکتر دهنایی تاکید کرد؛

خدمت به ورزشکاران هدف اصلی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان

مجمع عمومی عادی سالانه زنجان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان خدمت به ورزشکاران را هدف اصلی این هیات عنوان کرد .

به گزارش دفتر زنجان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی کشور ؛ دکتر دهنایی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان در مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان، اظهار کرد: فعالیت‌های هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گسترده بوده و هدف این هیئت خدمت به ورزشکاران است. 

وی افزود: هیات پزشکی ورزشی استان طی عقد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان در سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کرده بود که با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه شد. 

دهنایی تصریح کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان همواره در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند که می‌توان به استقرار ۷ ایستگاه پزشکی ورزشی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در استان، حضور در همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری نشست‌های مختلف رسانه‌ای و غیره اشاره کرد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر در تابلو اعلانات همه باشگاهای ورزشی پوستر هیات پزشکی ورزشی به صورت نصب شده موجود است. همچنین با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان جلسات مستمری جهت نظارت بر باشگاه‌های ورزشی استان تشکیل یافته که در نهایت طی بازرسی‌های صورت گرفته ۷ باشگاه در استان پلمب شده‌ است. 

وی در ادامه به مرگ جوان ۲۳ ساله ابهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه مراکز مکمل فروشی در سطح استان تحت نظارت این هیات قرار دارد؛ چراکه با مرگ جوان ۲۳ ساله ابهری که هنوز علت مرگ وی از طریق پزشکی قانونی اعلام نشده، عاملی برای جدیت حضور هیئت پزشکی ورزشی در این بخش می‌دانیم. 

دهنایی خاطرنشان کرد: وجود مکانی دائمی جهت فعالیت هیئت پزشکی ورزشی استان یکی از نیازهای مهم این هیئت به‌شمار می‌آید، مکان فعلی هیات پزشکی ورزشی استان، استجاری است ولی توانسته‌ایم همه بخش‌های مختلف فعالیت هیئت را تجمیع کرده و مهم‌تر از همه اینکه از مراجعه‌کننده خوبی نیز برخوردار هستیم. 

این مسئول یادآور شد: متاسفانه کلینیک هیات پزشکی ورزشی استان در بخش فیزیوتراپی فاقد فیزیوتراپ است و این در حالی است که استان زنجان، استان ورزشی است و وجود یک فیزیوتراپ در این کلینیک، امری ضروری به‌شمار می‌آید. 

 علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع، اظهار کرد: خوشبختانه در بخش آماری بیمه‌شدگان ورزشی در استان، از سطح خوبی برخوردار هستیم اما باید این آمار به نسبت میزان جمعیت افزایش یابد. 

وی افزود: امروز نیاز است تا هیات ‌های پزشکی ورزشی در سطح شهرستان‌های استان به سمت ورزشکاران و باشگاه‌داران بروند.  

خلیلی تصریح کرد: در حال حاضر باشگاه‌های خصوصی زیادی در استان فعال هستند که باید نسبت به فعالیت این باشگاه‌ها نظارت لازم داشته باشیم. این باشگاه‌ها از سوی هیات پزشکی ورزشی تحت پوشش بیمه ورزشی قرار دارند تا از بروز رخدادی ناگوار جلوگیری شود.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، از نحوه عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان ابراز رضایت کرد و گفت: این اداره‌کل همواره همکاری کامل خود را در بخش‌های مختلف، از جمله برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی با این هیئت داشته است.  

وی یادآور شد: آموزش یک نیاز است اما صرف برگزاری این دوره‌ها کافی نیست، بلکه باید این دوره‌های آموزشی به صورت کاملا تخصصی برای ورزشکاران و هیات‌های ورزشی برگزار شود.  

خلیلی خاطرنشان کرد: رنجان جزو استان‌های قهرمان‌خیز در کشور به‌شمار می‌آید که تعداد قهرمان‌های حاضر در تیم‌های ملی از استان زنجان فراتر از سایر استان‌ها است. همچنین این آمار نسبت به جمعیت استان نیز بالا بوده، در نتیجه در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.