سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

آب های ویتامینه ننوشید

آب ویتامنیه

نوشیدنی های تحت آب ویتامینه در صورت مصرف بیش از حد T می توانند آسیب های جدی برای سلامت داشته باشند.

آب ویتامینه به اندازه کوکا کولا فروکتوز دارد: یک بطری آب ویتامینه، حاوی حدود ١٢٠ کالری و ٣٢ گرم شکر است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که، فروکتوز اصلی ترین ترکیب مضر ناشی از افزودن قند است، نه گلوکز.

آب های ویتامینه شدیدا چاق کننده هستند: مصرف نوشیدنی ‌های شیرین شده با شکر، مهمترین عامل خطر چاقی در سرتاسر جهان است.

آب های ویتامینه خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می دهند: افزودن شکر می تواند ارتباط قوی با دیابت نوع ٢، پوسیدگی دندان، بیماری های قلبی، سندرم متابولیک و حتی سرطان داشته باشد. مصرف اضافی فروکتوز، ممکن است منجر به میزان بالای کلسترول و تری ‌گلیسیرید در خون، افزایش فشار خون، افزایش مقاومت به انسولین، پرشدن دور اندام‌ ها با چربی و افزایش خطر بیماری ‌های کبد چرب شود. البته فروکتوز دریافت‌شده از میوه‌ها، مشمول این قانون نمی‌ شود.

آب ویتامینه مواد مغذی ضروری ندارد: تمام انواع آب ویتامینه، حاوی ویتامین‌ های گروه ب و ویتامین سی هستند. همچنین برخی انواع آنها حاوی میزان جزئی ویتامین آ و ای و مواد طبیعی پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و کروم هم هستند. ویتامین های ب و سی ویتامین های محلول در آب هستند، که تقریبا هرگز رژیم غذایی معمول فرد، فاقد آن ‌ها نیست. مصرف مقادیر اضافی از این ویتامین ‌ها، هیچ ‌گونه مزیتی برای سلامتی ندارد. آن‌ها ذخیره نمی‌ شوند، اما به سادگی از طریق ادرار از بدن دفع می‌ گردند.

میزان اضافی مواد مغذی در فرم مکمل، می تواند مضر باشد: وقتی پای مواد مغذی به میان می ‌آید، بیشتر همیشه بهتر نیست. ویتامین‌ ها، مواد طبیعی و آنتی اکسیدان‌ها، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و واقعی مبتنی بر رژیم غذایی، کاملا ضروری هستند. آن ‌ها ممکن است سلامتی را بهبود بخشند و به جلوگیری از طیفی از بیماری‌ ها مانند بیماری های قلبی و سرطان، کمک کنند. اما، مصرف مکمل‌ های ویتامین و آنتی اکسیدان، با همان مزایای سلامتی ارتباطی ندارد. مصرف مکمل های برخی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها مثل ویتامین های آ و ای در واقع با افزایش خطر مرگ زودرس در برخی مطالعات همراه است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ دفتر آموزش و ارتقای سلامت  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.