چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

توسط دبیر هیأت پزشکی قزوین صورت گرفت؛

تشریح عملکرد9 ماهه هیأت پزشکی قزوین در برنامه رادیویی

برنامه رادیویی زنگ نشاط

دکتر محمدرضا مدبر دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد 9 ماه نخست سال 97 این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در برنامه زنده رادیویی زنگ نشاط در روز سه شنبه 11 دی ماه جاری ضمن اشاره به افزایش آمار ساماندهی ورزشکاران در نه ماه نخست سال جاری گفت: این آمار 63 هزار و 888 ورزشکار(32 هزار 878 آقا و 31 هزار و 10 خانم) می باشد  در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 58 هزار و 620 نفر بوده است. همچنین در پاسخ به اینکه استقبال از کارت عضویت در چه رشته هایی بیشتر بوده به ورزشهای همگانی، فوتبال، والیبال، ژیمناستیک و بدنسازی و پرورش اندام اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بیشترین آسیب ورزشی در بین ورزشهای رزمی و ورزشهای توپی بوده است گفت به 404 ورزشکارغرامت مصدومیت پرداخت کرده ایم که در بین آنها متأسفانه یک مورد ورزشکار فوتی داشتیم. 45 مصدوم ورزشی( 38 آقا و 7 خانم) نیز جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شده اند. دکتر مدبر با اشاره به راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی هیأت از سال 94 که با دو فیزیوتراپیست خانم و آقا در دو شیفت صبح و عصر فعال است افزود:  استقبال بسیاری از این مرکز صورت گرفته به طوری که در نه ماه  سال جاری  2980 جلسه فیزیوتراپی به 269 مصدوم ورزشی ( 204 آقا و 65 خانم ) به همراه 778 جلسه لیزردرمانی (557 جلسه آقایان و 221 جلسه بانوان) ارائه شده است. مساعدت در ارائه خدمات فیزیوتراپی به قهرمانان ورزشی از دیگر خدمات درمانی ارائه شده می باشد.وی همچنین نوید توسعه فضای این کلینیک را با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در آینده ای نزدیک داد.

دکتر مدبر در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی تغذیه در رویدادهای ورزشی و مدیریت وزن در ورزش، آسیب های ورزشی، مدرسه کمردرد و سومین دوره ماساژ  ورزشی در هیأت خبر داد  و  همچنین افزود در زمینه مکمل های ورزشی طرح پژوهشی بررسی شیوع مصرف داروهای نیروزا و آگاهی از عوارض و عوامل مرتبط با آن در بدنسازان استان قزوین انجام شده و در نظارت های صورت گرفته  از باشگاهها و اماکن ورزشی که تعداد آنها به بیش از 500  بازرسی می رسد این موضوع پیگیری می شود و با باشگاههای متخلف برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

 946 ساعت نیز مسابقات ورزشی گوناگون تحت پوشش پزشکی درآمده­اند که 446 ساعت آن در بخش بانوان و 500 ساعت نیز در بخش آقایان بوده است.

وی ضمن اشاره به 214 مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که 161 مورد آنها خانم و 53 مورد نیز آقا بوده­ اند از خرید دستگاه آنالیز بدن مدل InBody370S برای ارائه خدمات به ورزشکاران در کمیته تغذیه هیأت خبر داد.

چاپ 5 نوع پوستر در زمینه اطلاع رسانی از خدمات درمانی، تغذیه و روانشناسی، 25000 تراکت در خصوص تعهدات هیأت پزشکی ورزشی  و همچنین برپایی غرفه ارزیابی سلامت در اولین جشواره ورزشی بانوی کرامت  و همچنین غرفه های ارزیابی سلامت متعدد در هفته تربیت بدنی  از دیگر فعالیتهای هیأت در نه ماه نخست سال جاری می­باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.