• کاربرد سیستم های انرژی در فعالیت های بدنی

    کاربرد سیستم های انرژی در فعالیت های بدنی

    یکی از موارد مهم و قابل توجه در طراحی تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی آشنایی با سیستم های تامین کننده انرژی بدن در این فعالیت هاست.

  • با فشار خون بالا چگونه  ورزش کنیم؟

    با فشار خون بالا چگونه ورزش کنیم؟

    ورزش کردن به پایین آمدن فشار خون کمک می‌کند؛ اما چطور؟ خون در رگ‌های بدن تحت اثر فشار مناسب جریان دارد. عامل ایجاد این فشار و حفظ آن، ضربان مداوم (انقباض) قلب می‌باشد. ورزش منظم و پایدار سبب تقویت قدرت انقباض قلب خواهد شد. این امر موجب می‌شود که قلب در هر بار انقباض، خون بیشتری را به داخل رگ‌های بدن پمپ کند.

  • ۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش

    ۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش

    معمولاً کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود، اما در این مطلب ۴ توصیه دیگر که در کاهش درد عضلات تأثیر دارد را نیز معرفی می کنیم.

  • تمریناتی برای افزایش توانایی پرش/تصویری

    تمریناتی برای افزایش توانایی پرش/تصویری

    تفاوتی ندارد در چه رشته ورزشی فعال هستید، به هر حال به نفع‌ شما است که مهارت پریدن‌ خود را تقویت کنید.

  • تمرینات استقامتی بادی‌پامپ برای مبتدی‌ها/تصویری

    تمرینات استقامتی بادی‌پامپ برای مبتدی‌ها/تصویری

    اگر هنوزهم هم می‌ترسید از هالترهایی که گوشه باشگاه چیده شده استفاده کنید، برای شما توصیه‌هایی داریم. تمرین با هالتر بسیار ساده‌تر از آنی است که به‌نظر می‌رسد.

  • 4 ورزش صبگاهی برای ایجاد نشاط

    4 ورزش صبگاهی برای ایجاد نشاط

    بسیاری از افراد صبح زود بعد از بیدار شدن از خواب برای نیرو بخشیدن بدن و فرار از بی حالی بعد از خواب و چون وقت کافی برای ورزش صبحگاهی ندارند از مواد کافئین دار همچون چایی، قهوه و نسکافه استفاده می کنند.

  • چربی سوزی با  ورزش استقامتی یا قدرتی؟

    چربی سوزی با ورزش استقامتی یا قدرتی؟

    چربی سوزی از طریق ورزش راهی است که علاقه مندان به کاهش وزن مشتاق شنیدن نکات علمی درباره آن هستند.

  • هیات پزشکی ورزشی فارس 6 مقاله ارائه کرد

    همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت

    هیات پزشکی ورزشی فارس 6 مقاله ارائه کرد

    اولین همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت در حالی در شیراز برگزار شد که هیات پزشکی ورزشی فارس با ارائه شش مقاله حضور پررنگی در این همایش داشت.

  • 6 شیوه تقویت عضلات شکم هنگام پیاده روی

    6 شیوه تقویت عضلات شکم هنگام پیاده روی

    پیاده روی واقعاً می‌تواند به داشتن شکمی صاف و محکم کمک کند، اما به شرطی که بدانید چه تکنیک‌های مؤثری را با روتین پیاده روی‌تان همراه و سازگار کنید، در غیر این صورت، فرصتی عالی برای تراشیدن برآمدگی‌های نازیبای شکم‌تان را از دست خواهید داد.

  • گرم و سرد کردن + آموزش چند حرکت کششی

    گرم و سرد کردن + آموزش چند حرکت کششی

    حرکات کششی می‌تواند بدن شما را برای نرمش آماده کند، این حرکات بخش مهمی از ریکاوری بعد از فعالیت هوازی است. همه‌ جلسات نرمش باید به حرکت کششی ختم شود چرا افزایش انعطاف پذیری را برای حرکات آسان افزایش داده و ریسک آسیب پذیری را کم می‌کند.