شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی چهار محال وبختیاری

رشد 2 هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته

رئیس هیات

دکتر فرامرز شاهین ، هیات های پزشکی ورزشی را پشتیبان ورزش قهرمانی و همگانی قلمداد کرد .

به گزارش دفتر استان چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر شاهین گفت :در سال ۹۵ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به 31 هزار و 426 نفر رسید که نسبت به سال ۹۴ حدود 2هزار  نفر افزایش داشتیم.رشته های فوتبال، والیبال بیشترین تعداد ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی چهار محال و بختیاری بیان کرد : ستاد نظارت بر اماکن ورزشی در سال گذشته 400 بازدید از اماکن ورزشی  را داشته است  که 280 مورد تشویق ، 120 مورد تذکر ، 170 مورد بازدید اولیه ، 80مورد بازدید ثانویه و 150 مورد بازدید اداوری  صورت گرفته است .

وی  در ادامه  از ارائه خدمات به ورزشکاران مصدوم که جز اهداف مهم هیات های پزشکی ورزشی میباشد که آمار  پرداخت هزینه درمان به ورزشکاران مصدوم را 163نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 29 نفر بانوان و 134 نفر آقایان بودند .

دکتر شاهین اظهار داشت : آموزش مقوله بسیار مهم در جهت آگاه سازی ورزشکاران و مربیان در خصوص پیشگیری از آسیب های ورزشی و نحوه برخورد با آسیب می باشد که این هیات در سال گذشته دوره کمک های اولیه ، تغذیه در ورزش ، روانشناسی ورزشی و کارگاه حرکات اصلاحی  را ویژه مربیان و ورزشکاران  با حضور اساتید دانشگاهی برگزار کرد  و 12 مورد انتشار بروشور ورزشی  را داشته ایم .

وی  در ادامه از عزم جدی این هیات در خصوص پزشکی مسابقات  توسط پزشکیاران در جهت ایجاد سلامت  ورزشکاران به 300 ساعت پوشش پزشکی مسابقات ، صدور 100 نفر گواهی صحت سلامت ، 50 نفر مشاوره تغذیه و 35 نفر مشاوره روانشناسی ورزشی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به 50 نفر اشاره نمود .

دکتر شاهین ابراز امیدواری کرد که با توجه به یک ساله شدن اعتبار کارتهای عضویت و ثابت ماندن مبلغ عضویت بتوانیم در جهت افزایش آمار بیمه ورزشی و جلب رضایت ورزشکاران گامی بر داریم .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.