شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

عملکرد پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان در نیمه اول سال؛

از رشد ساماندهی ورزشکاران تا راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی

دکتر عرب رئیس هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سیستان و بلوچستان گفت : از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزارو ۸۸۱ نفر ورزشکار به عضویت کمیته خدمات درمانی درآمده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۶ ورزشکار آقا و ۸ هزار و ۲۸۵ را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش دفتر استان سیستان و بلوچستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر علی عرب در تشریح عملکرد شش ماهه نخست سال جاری از افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان خبر داد و گفت :  از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزارو ۸۸۱ نفر ورزشکار سازمان یافته به عضویت کمیته خدمات درمانی درآمده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۶ ورزشکار آقا و ۸ هزار و ۲۸۵ را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : از ابتدای سال  با راه اندازی کلینیک  فیزیوتراپی و ساختمان اداری هیات، بیش از ۷۰ مورد خدمات فیزیوتراپی، مشاوره روانشناسی و تغذیه به ورزشکاران ارائه شده است.

وی در خصوص پوشش مسابقات گفت  : کمیته مسابقات با حضور جدی و پرتلاش خود حدود ۸۵۰ ساعت مسابقه را در مرکز استان مورد پوشش قرار داده که از این تعداد سهم مسابقات آقایان ۵۵۰ ساعت و مسابقات بانوان ۳۰۰ ساعت بوده است.

دکتر عرب جلب رضایتمندی جامعه ورزش را مهمترین هدف هیات معرفی کرد و افزود: هیات پزشکی ورزشی با تعامل دیگر هیات های ورزشی گام های بسیار خوب و ارزشمندی را در امر آموزش سلامت ورزشکاران برداشته و از مهمترین برنامه های پیش روی کمیته آموزش هیات رابرگزاری کلینیک مربیگری ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان به مدت ۲ روز با شرکت ۴۰ مربی برجسته  استان برشمرد.

 وی افزود: در این کلینیک  دروس تئوری روانشناسی ورزش، پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه، طراحی تمرین و اخلاق مربیگری با حضور مدرسین فدراسیون پزشکی ورزشی تدریس خواهد شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان به عملکرد کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هم اشاره کرد و گفت : تعداد ۱۴۳ باشگاه در کل استان سیستان و بلوچستان ثبت شده اند که از ۶۱ باشگاه در مرکز استان بازرسی اولیه به عمل آمده است و با عزمی جدی برای سالم سازی باشگاه ها اقدام نموده ایم و با اماکن ورزشی متخلف برخورد و به آنها اخطارداده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.