دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

همزمان با هفته سلامت در کرمانشاه برگزار می شود:

طرح ارزیابی سلامت ورزشکاران و قهرمانان

هفته سلامت

پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی همواره بر امکان فراهم نمودن دسترسی آحاد جامعه به خدمات پزشکی ورزشی تاکید دارد و بر این اساس با هدف لزوم توجه به سلامت عمومی و همزمان با هفته سلامت طرح ارزیابی سلامت ورزشکاران و قهرمانان را روز پنج شنبه 6 اردیبهشت ماه در کرمانشاه برگزار می نماید.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران امسال همزمان با روز ششم هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر کجا هیأت پزشکی ورزشی به ورزشکاران و قهرمانان دارای کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی ( بیمه ورزشی) به صورت رایگان پس از انجام تست قند و فشار خون خدمات مشاوره ای پزشکی، تغذیه، روانشناسی، توانبخشی و مشاوره ورزشی را نیز در سیکل و چرخه ای منظم از ساعت 9 الی 12 در محل پایگاه قهرمانی و استعداد یابی کلینیک فیزیوتراپی ارائه خواهد داد.

قابل ذکر است  این طرح با همکاری انجمن قهرمانان مهر آفرین متشکل از مدال آوران رقابتهای المپیک، پارا المپیک، جهانی و آسیایی کرمانشاه در ادوار مختلف و پایگاه قهرمانی و استعدادیابی کرمانشاه اجرا خواهد شد. امید است تحقق این مهم سبب تبیین یادآوری کارکردهای ورزش در سلامت همگانی و نقش بی بدیل و موثر ورزش شهروندی در سلامت عمومی شود.