دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

دومین طرح ملی ارزیابی قامت زنان و دختران روستایی در اصفهان اجرا شد

قامت اصفهان 6

دومین طرح ملی ارزیابی قامت زنان و دختران روستایی با ارزیابی بیش از ۳۰۰ نفر در اصفهان اجرا شد.

به گزارش کمیته روابط عمومی و امور بین الملل هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، دومین طرح ملی ارزیابی قامت زنان و دختران روستایی با هدف ارزیابی آسیب‌های شغلی زنان روستایی مانند مشاغل کشاورزی، قالیبافی و خانه‌داری اجرا شد.

دومین طرح ملی سنجش قامت و حرکت زنان و دختران روستایی با حضور کارشناسان هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان به میزبانی دبستان دخترانه آمنه روستای اسلام آباد از توابع بخش جلگه شهرستان اصفهان برگزار شد.
این طرح که طرح ملی می باشد توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با همکاری هیات پزشکی ورزشی انجام شد.
علیرضا امینآزاده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پیرامون این طرح اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قصد داریم طرح سنجش قامت و حرکت زنان و دختران روستایی را در 40 روستای استان اصفهان اجرایی نمائیم و بالغ بر 10 هزار نفر از دانش آموزان مورد تست و سنجش قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: خروجی این طرح باعث می شود که نیازهای بانوان را بشناسیم و آنها را از لحاظ اسکلتی مورد سنجش قرار دهیم و نیازها و نواقص حرکتی آنها را در حد امکان بر طرف کنیم.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان گفت: اگر مسئولین روستای اسلام آباد همکاری لازم را داشته باشند ما در این روستا همایش پیاده روی برگزار خواهیم کرد.
نسرین شاکری فرد مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز اظهار داشت: قبل از هر چیز باید از مسئولین روستای اسلام آباد و دبستان آمنه تشکر کرد که در برگزاری طرح ملی سنجش قامت و حرکت زنان و دختران روستایی همکاری لازم را با اداره کل ورزش و جوانان داشتند.
وی ادامه داد: با ورزش سلامتی جسم و روان تضمین می شود و با اجرای این طرح می خواهیم سهم ورزش را در بین جامعه افزایش دهیم تا موجب سلامتی جسم و روان دختران و مادران شود.
گفتنی است در طرح ملی سنجش قامت و حرکت زنان و دختران روستایی در دبستان آمنه سن، قد و وزن دختران و مادران مورد سنجش قرار گرفت و به افرادی که با مشکل کف پای صاف، شانه نامتقارن، قوز کمر، گودی کمر، پای پرانتز و ... روبرو بودند، گفته شد به هیات پزشکی ورزشی استان مراجعه کنند تا عادت های نادرست حرکتی به آنها گوشزد شود و نواقص اسکلتی تا حدودی بر طرف شود.
این طرح روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه جاری و با مشارکت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان اجرا و بیش از ۳۰۰ نفر ارزیابی شدند.

/پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.