شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

دکتر باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا مطرح کرد؛

نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان

سرطان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان می‌گوید افرادی که به فعالیت های ورزشی مشغول هستند تا ۳۰ درصد خطر بروز و ابتلا به سرطان در آن‌ها کاهش می‌یابد.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا، درباره نقش ورزش در کاهش بیماری سرطان افزود: ورزش در پیشگیری از بروز سرطان و همچنین رفع خستگی برای افرد تحت درمان های شیمی درمانی یا رادیوتراپی تاثیرگذار است. بیماران مبتلا به سرطان که اقدامات درمانی در آنها به پایان رسیده و به بهبودی دست یافته‌اند از ورزش برای پیشگیری از بروز بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی می‌توانند بهره لازم را ببرند.

وی گفت: براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده بیمارانی که شیمی درمانی می‌کنند و همزمان با آن به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند در مقایسه با افرادی که از ورزش دوری می‌کنند کمتر دچار خستگی می‌شوند. داشتن تنوع ورزشی در برنامه ورزشی افرادی که مبتلا به بیماری سرطان و تحت درمان های پزشکی هستند موجب ایجاد انگیزه و تشویق آنان جهت ادامه این فعالیت های ورزشی می شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های ورزشی در بهبود کیفیت زندگی، کاهش افسردگی و انزوای فردی افراد مبتلا به سرطان که به بهبودی دست یافته‌اند بسیار موثر بوده و سبب می‌شود تا فرد در وضعیت روحی مناسب و بهتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: انجام فعالیت های ورزشی همچنین در افراد مبتلا به سرطان پروستات موجب خون رسانی و جریان خون لازم می شود، بنابراین به این دسته از افراد توصیه می شود که از ورزش دوری نکنند.

باقری مقدم در پایان گفت:  برای جلوگیری از پیشرفت بیماری سرطان بهتر است شدت و تکرار ورزش های قدرتی و انعطاف پذیر در افراد مبتلا به سرطان زیر نظر متخصصین کنترل شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.