پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

دکتر اسدپور در گفت وگو با خزر آنلاین:

هیات پزشکی ورزشی گیلان روزهای موفقی را سپری می کند

دکتر اسدپور

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان گفت: این هیات در ۷ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۶۳ هزار ورزشکار سازمان یافته داشته است.

به گزارش دفتر گیلان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از خزر آنلاین، دکتر کیوان اسدپور افزود: هیات پزشکی ورزشی استان گیلان متشکل از هفت کمیته (درمان، روانشناسی، توانبخشی، پوشش مسابقات، نظارت اماکن ورزشی، آموزش و پژوهش و روابط عمومی) است که در نیمه اول سال عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است.

وی به ۱۳۹۴ مورد ویزیت پزشکان عمومی و ارتوپد این هیات در ۷ ماهه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۸۲۸ نفر ورزشکار مرد و ۵۶۶ نفر ورزشکار زن در کمیته درمان مورد معاینه قرار گرفتند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان با اشاره به ۱۹۱ مشاوره روانشناسی در هفت ماهه نخست سال اظهار داشت: در همین مدت ۲۶۵۴ جلسه فیزیوتراپی نیز از طریق کمیته توانبخشی هیئت برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ ساعت از مسابقات ورزشی در گیلان توسط کمیته پوشش مسابقات ما پوشش داده شده که در نوع خود بی نظیر است.

دکتر اسد پور تاکید کرد: در کنار فعالیت های انجام شده در بخش درمان هیات پزشکی ورزشی از وظیفه نظارتی خود نیز غافل نشده و در این مدت از ۸۰ باشگاه ورزشی بازدید به عمل آورده است تا خدایی نکرده از فضای بهداشتی و سالم ورزش فاصله نگرفته باشند. کمیته آموزش و پژوهش هیات نیز سه دوره آموزشی و یک دوره ماساژ ورزشی برگزار نموده است که ۲۲۱ مرد و ۱۱۵ زن از آن دوره ها بهره مند شدند.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته را ۶۳۵۴۰ نفر خواند و گفت: پس از گذر از این دوره موفق، تعداد ورزشکاران سازمان یافته در بخش آقایان ۳۸۱۸۴ نفر و در بخش بانوان ۲۵۳۵۶ نفر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.